Маркиране/отбелязване на стойностите

Person writing in a notebook

Учениците извличат най-високата, средната и най-ниската стойност по различни критерии от таблица/диаграма. Могат да си разделят лист на три колони – според различните критерии, и да нанесат в него стойностите. Тази стратегия не отнема повече от 2-3 минути за поне 5 критерия.

Резултат: Извлича стойност по критерий (най-висока, най-ниска, средна, по-голяма…), стойност от таблица, диаграма.

Примерна инструкция
Имате 3 минути да разграфите листа си на 3 колони и по тези 5 критерия да нанесете най-високата, средната и най-ниската стойност.

Предимства на стратегията

  • Учениците се научават да работят с таблици и диаграми;
  • Учениците различават критериите и стойностите;
  • Добра домашна работа.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • някои ученици може да са готови за минута, а други да срещнат затруднения с диаграмата.

Още полезни статии:

Симулация на институции
Гражданска активност

Симулация на институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците преживяват, обработват данни, анализират елементи от законодателния процес на национално или наднационално ниво. 13-18

Glasses on a book
Четивна грамотност

Създаване на връзка с нещо от заобикалящия го свят, за да осмисли абзаца и да даде отговор

Учениците четат внимателно текста. Тази стратегия дава възможност да бъдат разделени на групи. (Предварително обмислете как ще ги разделите и какви биха могли да бъдат

Glasses and a highlighter marker over a book
Четивна грамотност

Създаване на логическа връзка с друг текст

Учениците прочитат внимателно текста. След това имат няколко минути да помислят за друг, познат текст, който да им помогне да си наредят логически непознатия, като

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали