Учениците избират между две действия, емоции, концепции и аргументират отговора си.
Самоосъзнатост: Учениците разбират и обясняват собствения си избор; изграждат положителна нагласа към учебния материал.
Социална осъзнатост: Учениците разбират изборите на другите.
5 – 10 мин. за “географска загрявка” по двойки
Готови въпроси от типа : “Кое би предпочел?
Стъпки за изпълнение на дейността
Покажете тестето картите с думи и обясняте:”Днес работим по двойки” (според това как са разпределени в класната стая, на чиновете) Всяка двойка ще получи тесте от 4 карти с въпроси – по два за всеки. Един от вас тегли първата карта, прочита въпроса от нея и го задава на партньора си, а той трябва да отговори.”
Тук демонстрирайте на учениците като изтеглите карта и я прочетете на глас.“Какво би предпочел – да си изследовател в джунглата или в пустинята?” Добавете: “След като отговорите какво предпочитате, обяснете защо сте направили този избор.Например, ако сте избрали пустинята, защо и какво знаете за нея, какво харесвате в нея? Когато партньорът ви отговори, е негов ред да тегли карта и да ви зададе въпрос”
Последните пет минути отделете, за да обсъдите дейността:
Какво научихте от тази игра за своя съотборник?
Какво е най-интересното от раздела/урока/отговорите на съученика, което ще запомните завинаги? Защо?
Кой въпрос ви беше най-труден за отговор? Защо?
- Какво би предпочел да си изследовател в джунглата или в пустинята?
- Какво би предпочел да търсиш храна в пустинята или на полюсите?
- Какво би предпочел да говориш аймаран или венда?
- Какво би предпочел да отглеждаш зеленчуци или да отглеждаш животни?
Ако времето не е свършило, а някои двойки са приключили с картите, кажете им, че сега могат и сами да измислят някои въпроси и да ги разиграят.
Въведете играта като регулярна дейност в началото и/или края на даден раздел. Нека учениците сами да създават въпроси от типа “Кое би предпочел?” на база вече усвоения материал или предстоящата учебна тема.
Учениците могат да играят и у дома със своето семейство.