“Ако не можем да достигнем съгласие” или как да правим компромис

Като начални учители вероятно сте се сблъсквали с много конфликтни ситуации в класната стая, породени от това, че малките ученици все още не са усвоили тънкото изкуство на компромиса.

Много първокласници нямат представа как да реагират, когато техните приятели не искат да споделят вещите си, да играят заедно в междучасието или да работят по конкретна задача в час. Ако им помогнете да си обяснят защо това изобщо се случва и как да се справят в подобна ситуация, ще подобрите уменията им за ефективна комуникация и управление на конфликти. А това ще се отрази изключително благоприятно и върху учебния процес.

Ние можем да ви подкрепим в тази задача! Споделяме ви един подробно разписан урок за първи клас по темата, който можете директно да свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите и допълнителна информация и съвети за учители и родители. Урокът “Ако не можем да достигнем съгласие” показва на децата как да намерят компромис, когато не могат да се разберат с приятелите си. С помощта на увлекателната история на приятелите Андрея и Андрей, вашите ученици ще разсъждават върху важни въпроси като “Защо хората искат различни неща?” и “Възможно ли е в крайна сметка всички да са доволни?”.

Кои са Андрея и Андрей, каква е причината за техния конфликт и как го преодоляват ще разберете, ако си свалите урока тук.

Урокът “Ако не можем да достигнем съгласие” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Да помогнем на учениците да вземат дисциплината в свои ръце – цялостна стратегия за разрешаване на конфликти в клас

Влошената дисциплина и конфликтите в класната стая са предизвикателство, с което всеки преподавател рано или късно се сблъсква. Най-разпространеният начин за справяне с проявите на

Стратегии

Избиране на стратегия: Задаване на един и същи въпрос 10 пъти и даване на различен отговор всеки път

2.1. Учениците използват техники за генериране на идеи самостоятелно 1.Описание Задаването на един и същи въпрос и даването на различни отговори позволява да се измислят

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.