Урок за преодоляване на трудности? Да моля!

Всеки от нас се изправя пред трудности. По това си приличаме. Различаваме се обаче по това как реагираме на трудностите. Някои от нас се плашат, че няма да се справят и затова се опитват да ги избегнат на всяка цена. Други приемат проблемите като приключение и с любопитство и ентусиазъм се опитват да намерят решение. 

Сега си представете класна стая, в която децата се впускат стремглаво към всяко ново предизвикателство, което им отправяте. Представете си колко много учат и напредват тези ученици! И в колко осъзнати, ефективни, уверени и успешни личности ще се превърнат! 

Може да постигнете всичко това лесно с помощта на урока “Разбира се, че мога”. 

Урокът “Разбира се, че мога” насочва вниманието на децата към напредъка, който са постигнали до момента. Дейностите в него подпомагат децата да си припомнят трудностите, пред които са се изправили и начините, по които са ги преодолели. 

Урокът “Разбира се, че мога” насърчава също и взаимната подкрепа между учениците пред новите предизвикателства – те се учат да се окуражават и насърчават взаимно, да забелязват и адмирират не само своите лични постижения, но и тези на съучениците си. 

Урокът е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Разбира се, че мога” тук

———————————————————————————————————————-

Урокът “Разбира се, че мога” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Приобщаващо образование

Арт терапия за деца със СОП

Специалните деца – така ги наричаме в 21. век. Съвременните общества са ориентирани към приобщаване и максимално ефективно включване на различните хора със специални нужди

Четивна грамотност

Кои елементи изграждат четивната грамотност?

Формирането на четивната грамотност е продължителен процес, който започва още от първите месеци в училище и преминава през усвояване на умението за четене на различни

Извлечи алгоритъм
Критично и аналитично мислене

Извлечи алгоритъм

Тази стратегия е подходяща за ученици, които предварително са работили по идентифициране на тенденции или повтарящи се елементи, тъй като за да се извлече алгоритъм,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.