Създаване на отборен ритуал

Създаване на отборен ритуал

След като разделите групите с помощта на пръчиците или друга стратегия, още в самото начало може да инвестирате време за създаване на отборен дух и усещане за принадлежност у учениците, още повече, ако искате тези групи да работят в този състав в продължение на няколко седмици или месеци. Всяка група трябва да си измисли оригинално име, свой герб, който да представя отборните ценности, химн – кратка песен, отборен танц и отборен ритуал за празнуване на победа.

Предимства на стратегията

  • Надъхва и мотивира учениците да работят заедно;
  • Стимулира се креативното мислене на децата;
  • Получават се много неочаквани и забавни за учениците резултати, с които се създава чувство за принадлежност и гордост.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • отнема повече време за провеждане в часа;
  • някои ученици може да се отнесат несериозно и да саботират общата работа с неуместни реплики за песента или движения за танца;
  • за избягване на неуместни и несериозни реакции сред учениците е добре да приготвите критериална матрица, по която да се оценяват името, гербът, химнът и танцът на отборите.
  • от елементите на отборите може заедно с децата да изработите общ за класа герб, химн, танц, с който децата да изразяват своята уникална идентичност в училище.

Примерна критериална матрица за отборен ритуал:

Критерии 1 точка 2 точка 3 точка
Оригиналност на името. Съвсем традиционно. Оригинално име (не е копирано от никъде). Оригинално, носещо послание за важността на отборната
Оригинален герб. Има само една групова ценност. Има две групови ценности. Има 3-4 групови ценности.
Всички ученици в групата участват в химна, танца и ритуала за победа. По-малко от половината деца участват. Повече от половината деца участват. Всички деца участват в химна, танца и ритуала за победа.

Още полезни статии:

ЗАПОЧВАНЕ НА СОБСТВЕНА ГРАЖДАНСКА ИНИЦИАТИВА

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците търсят решения на социални/граждански проблеми, организирайки подходящи инициативи. 12-18 години Около 1 астрономически час

Think/Pair/Share - Помисли/Сподели (работа по двойки)
Комуникативни умения

Think/Pair/Share – Помисли/Сподели (работа по двойки)

В тази стратегия учениците самостоятелно осмислят проблем или въпрос и след това дискутират това с партньор. Дайте на учениците въпрос, тема, задача за четене, упражнение,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.