fbpx
Умение за личностно развитие

Разгадай ме

A girl writing on a piece of paper

Учениците се разделят по двойки, за да създават въпросник, чрез който да анализират силните и слабите страни на съучениците си по конкретния учебен предмет. Разменят своя въпросник с този на друга двойка, попълват и връщат. След като получат попълнения въпросник от своите съученици, анализират отговорите им и съставят примерен профил на силните и слабите им страни.

Резултат: Учениците са създали въпроси за идентифициране на силните и слабите страни, анализирали са резултатите и са съставили профил на попълнилия въпросника.

Предимства на стратегията

  • Стратегията може да бъде развита в минипроект, който да заема 2-3 учебни часа;
  • Може да бъде дадена като серия от задачи за домашна работа;
  • Анализът на силни/слаби страни е двустранен: ученикът е едновременно анализатор и анализиран;
  • Учениците имат шанс да рефлектират над силните/слабите си черти, видени през очите на околните;
  • Ефективен начин за приключване на раздел, проект, групова работа: учениците могат да базират анализа си върху конкретна ситуация, задача, предметна област;
  • Предоставя възможност за упражняване на умението за даване на конструктивна обратна връзка.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • учениците могат да се нуждаят от разясняване на формата на един въпросник;
  • някои ученици могат да се затруднят повече от други със създаването на подходящи въпроси;
  • на някои от учениците може да им бъде необходимо повече от предвиденото от вас време, за да анализират съответните отговори;
  • по-неуверените в себе си ученици може да се почувстват нападнати/обидени от посочените слаби страни и създадения профил;
  • може да възникнат разпалени спорове по коментарите и да се създадат междуличностни конфликти.

Tags

1-4 клас 5-7 клас 8-12 клас PISA 2018 STEM БЕЛ Генериране на идеи География Гражданска грамотност Добри практики Ефективност на работа и управление на времето Извлича информация от непрекъснат текст История Компетентности 2020 - Враца Комуникационни умения Креативност Критическо мислене Логическа връзка Логическо мислене Математика Математическа грамотност Нагласа за развитие Обобщава тълкува информация от непрекъснат текст Организация на процеса Осмисля оценява информация от непрекъснат текст Представяне и защита Работа в екип Родители СЕУ 1 Клас СЕУ 1 Клас Модул 1 СЕУ 1 Клас Модул 2 СЕУ 1 Клас Модул 3 СЕУ 2 Клас СЕУ 3 Клас СЕУ 3 Клас Модул 3 Социално-емоционални умения Умение за личностно развитие Умения на 21 век Философски цикъл Четене на текст Четене с разбиране Четивна грамотност Чужд език научна грамотност работа с родители

От учители за учители

Абонирай се, за да получаваш безплатни статии и ресурси.