Приличаме ли си – урок, чрез който да се опознаем

Като учители знаем, че понякога учениците се разделят на групи, които не се харесват помежду си. Когато в класа има подобна динамика на взаимоотношенията, децата гледат на различията между тях по-скоро като на заплаха. Това създава разрушителна атмосфера в класа – учениците се притесняват да изказват мнението си, страхуват се от грешки, прикриват индивидуалността си. Така учебният процес буксува, а децата учат в недружелюбна среда, което повишава нивата им на стрес и води до различни физически и психологически последствия.  

Затова създаването на позитивна и приобщаваща атмосфера в училище е изключително важно за детското развитие. А първата стъпка е опознаването на себе си и другите. Но как става това? 

Урокът “Репортери” ще помогне на вашите третокласници да се сближат и опознаят. Учениците ще имат възможност да се вгледат в собствената си индивидуалност и да открият по какво си приличат с другите. Това ще ги направи по-сигурни и ще ги накара да се почувстват приети. След това децата ще гледат на различията като на нещо уникално и позитивно. Опознавайки се едни други, вашите третокласници ще развиват чувството си за емпатия и социална осъзнатост наред с положителната си самооценка. 

Затова побързайте да изтеглите урока “Репортери” за 3. клас. Той е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите ученици! 

 

Свалете урока “Репортери” тук

 

———————————————————————————————————————-

Урокът “Репортери” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка. 

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в трети клас.

Още полезни статии:

Стратегии

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Раздробяване на въпроса
Критично и аналитично мислене

Раздробяване на въпроса

Тази стратегия е отлична възможност за учениците да приложат своята четивна грамотност в контекста на критическото мислене и да се запознаят с умението. По време

Получи достъп до още повече ресурси и практични материали

0
Споделете в коментар своите мисли!x

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за трети клас