Познай кой

Lamp on black board

Учениците се разделят на два отбора. Теглят името на конкретна личност (литературен герой, историческа личност, популярна личност). Представителите на отборите се редуват да описват личността, посочвайки силните и слабите й страни. Отборът, който пръв познае личността, печели точка.

Резултат: Учениците са анализирали силните и слабите страни на изучавани реални личности или литературни герои.

Предимства на стратегията

  • Стратегията може да бъде ползвана при преговор или като встъпителна/заключителна игра;
  • Анализът на силни/слаби страни на неутрален/чужд човек помага на ученици, които се срамуват, притесняват, не желаят да анализират себе си, да упражнят това умение;
  • Учениците имат шанс да задълбочат познанията си относно личностите/героите, които изучават, чрез анализ на силните и слабите им страни;
  • Творческа задача за приключване на раздел.

 

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • някои ученици могат да се затруднят повече от други с посочването на силни/слаби страни;
  • на някои от учениците може да им бъде необходимо повече от предвиденото от вас време, за да идентифицират силна/слаба страна;
  • за улеснение на задачата учителят може да предостави на описващите кратки резюмета на личностите, а на познаващите да даде списък с имената на участващите в играта личности.

Още полезни статии:

Проектно базирано обучение

Как учениците от село Дълго поле помагат на Колумб?

Интердисциплинарните проекти имат огромен потенциал за покриване на голям обем информация, демонстриране на междупредметни връзки и поставяне на фокус върху сътрудничеството, както между учениците, така

Проектно базирано обучение

Междупредметие: гимназисти решават практически казуси в интердисциплинарни занятия

Неотдавна умението на българските младежи да прилагат учебните си знания в житейски ситуации (т. нар. функционална грамотност) бяха тествани за пореден път чрез международната програма

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали