Доти Шест или морски шах със зарче

Това е вълнуваща разновидност на морския шах, която комбинира елементи на стратегия и късмет. В нея играчите се редуват да хвърлят зар и да разпределят получения брой точки в едно от квадратчетата на игралното поле. Пътят към победата изисква тактическо планиране, като играчите се стремят да създадат редица от три маркирани квадратчета – вертикално, хоризонтално или диагонално.

Цел/и: 

  • Логическо мислене и съобразителност
  • Събиране на числата до 100, умножение на числата от 1 до 6

Продължителност: 5 минути

Материали: зарче и квадратно работно поле, разделено на 9 по-малки квадрата.

Подходящо за: двама играчи

Как се играе?

  1. Играчите се редуват да хвърлят зарчето и да рисуват съответния брой точки в едно квадратче от решетката. 
  2. Всички точки се поставят в едно поле – точките не могат да се разделят. Не може да има повече от шест точки в кутия.
  3. Когато една кутия се напълни с шест точки, играчът поставя отметка в нея
  4. Играта продължава, докато има три отметки в ред, колона или диагонал.
  5. Победител е човекът, който постави последната отметка.

Доти Шест или морски шах със зарче

Играта може да се адаптира и усложни, като се използват две зарчета, а числата, които се вписват в клетката, са сбор или произведение на числата, които показват зарчетата. Новото условие за поставяне на отметка е сборът на числата във всяка клетка да е максимум 36 (или друго число, което вие изберете).

Можете ли да промените играта, за да направите своя собствена версия? Изпробвайте я и я споделете с нас!

Източник: https://www.maths.cam.ac.uk/

Още полезни статии:

Възможно ли е?
Математическа грамотност

Възможно ли е?

Тази стратегия стимулира учениците да оценяват получен резултат, като го сравняват с разбирането си за проблема, и поставя акцент върху разбирането на проблема, а не

Симулация на институции
Гражданска активност

Симулация на институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците преживяват, обработват данни, анализират елементи от законодателния процес на национално или наднационално ниво. 13-18

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали