Мая Младенова създава ресурси, свързани с развитие на социално-емоционалните умения на учениците в prepodavame.bg от 2022 г.
Образование и професионален опит
Мая Младенова обича да учи и е преминала през ЮЗУ в Благоевград, НАТФИЗ в София и Пловдивския университет, за да превърне личните си пристрастия към театъра и английския език в професионални квалификации. Има разнообразен опит като актриса, преподавател по сценично слово, ръководител на актьорски школи и учител по английски език. Създава Сдружение „Театър А”, където разгръща творческия си ентусиазъм с реализация на театрални проекти. Разработва Студио за творческо обучение АЯ, където води персонализирани курсове по публична реч, актьорско майсторство и английски език. Хобитата на Мая са да чете, пише, пее и танцува. Обича да търси и влага смисъл в думите.
Кратки въпроси и отговори
Коя е най-интересната част от работата ти?
Най-интересната част от преподавателската ми работа е да откривам индивидуален път на развитие за всеки ученик, който да отговаря максимално на неговата индивидуалност и обучителни цели. Всеки човек крие уникален вътрешен свят, който е безкрайно любопитен за изследване.
Най-интересните моменти от авторската ми работа са проучването на информация относно вълнуващи теми, свързани с образованието и творческият процес по избора и конструирането на съдържание за статиите. Най-много ме влече да пиша за грижа за благополучието и приложението на изкуството в учебния процес.
Кой беше любимият ти предмет в училище и защо?
Любимият ми предмет в училище беше английски език, защото ми разкриваше достъп до светове, за които копнеех – популярни творци, на които бях страстен почитател, любими занимания, събития, места и т.н. Такава информация на български по онова време практически липсваше. Освен това езикът ми вървеше и постоянно жънех отлични резултати.
С коя историческа фигура би искал да вечеряш?
С Леонардо да Винчи – сигурна съм, че има шанс в рамките на два часа да ми разкрие смисъла на съществуването ни като съзнателни същества. Ако пийне и две-три чаши вино, може би ще успее и да опише с висока степен на достоверност какво се крие отвъд света, който познаваме.
Кои три неща би взел на самотен остров?
Ако предположим, че няма нужда да се тревожа за фундаментални битови условия като покрив, храна, вода и защита от недружелюбни твари и насекоми, бих си позволила да си взема по-скоро романтични неща като любима книга, нещо за писане и котка за компания.
Коя е представата ти за перфектен ден?
Представям си перфектния ден по следния начин: слънце, топло към горещо време (27-30 градуса), чист въздух, зад мен – зелена гора, пред мен – тюркоазено море, под мен – ситен топъл пясък, до мен – ароматно кафе, вкусен шоколад, устройство за слушане на музика и увлекателна книга, в скута ми – мъркаща котка, наоколо – тишина, чистота и липса на хора. Допустима е малобройна компания от добри приятели вместо липсата на хора.
Познавате Мая от …
5 предизвикателства за класната стая по случай Световния ден на добротворчеството
Добротворчески практики за класната стая: Позитивизъм
Добротворчески практики за класната стая: Благодарност
Календар за коледно добротворчество
Как да измерим психологическото благополучие на учениците? + Инструмент за сваляне
Физически упражнения в час? 3 стратегии как да ги включим в час
Връзката ТЯЛО-УМ: как физическата активност подобрява благополучието на учениците
3 вида упражнения за регулиране на емоциите на учениците
Летен календар на благополучието
Развитието на социално-емоционални умения в помощ на учениците по време на криза
Как физическата активност благоприятства развитието на социално-емоционални умения
Как да изградим подкрепяща учебна среда?
До училище и обратно: 5 идеи за мисии по време на ходене
9 физически активни игри, с които да осмислите междучасията
Какво е добротворчество и защо е полезно за учениците?
Как да осигурите подходящите нива на психологическа подкрепа за учениците?