Урок по емпатия за четвъртокласници

Едно от най-големите предизвикателства за всеки начален учител е да научи децата да не се подиграват и обиждат помежду си. Не просто да им забрани или да ги заплаши с наказание, а наистина да ги накара да разберат защо не бива да го правят. Представете си класна стая, пълна с четвъртокласници, които винаги проявяват търпение и се държат уважително едни към други, независимо от обстоятелствата.

Най-ефективният начин да постигнете тази идилия е като развиете чувството за емпатия на децата. Това е дълъг процес и със сигурност не става за един ден, но можем да ви помогнем да направите първата стъпка. За целта ви споделяме един подробно разписан урок, който ще ви помогне да научите децата да се поставят на мястото на свой съученик, с когото другите не се отнасят добре.

Както сами ще се уверите, урокът “Ангел и Аргир” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици. А кои са Ангел и Аргир и как ще помогнат на учениците ви да проявяват емпатия, ще разберете само ако си свалите урока.

Свалете си урока тук.

Безплатен бюлетин с ресурси

Запиши се, за да получаваш всяка седмица практични ресурси и идеи

Урок по емпатия за четвъртокласници

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ангел и Аргир” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Направи план за действие
Математическа грамотност

Направи план за действие

Тази стратегия е заимствана от втората стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973). Основната идея тук

Работа в екип
Работа в екип

Работа в екип

Работа в екип Какво представлява умението и защо е важно? Какво е работа в екип?  Според една от най-кратките дефиниции за работа в екип това

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас