Урок по емпатия за четвъртокласници

Едно от най-големите предизвикателства за всеки начален учител е да научи децата да не се подиграват и обиждат помежду си. Не просто да им забрани или да ги заплаши с наказание, а наистина да ги накара да разберат защо не бива да го правят. Представете си класна стая, пълна с четвъртокласници, които винаги проявяват търпение и се държат уважително едни към други, независимо от обстоятелствата.

Най-ефективният начин да постигнете тази идилия е като развиете чувството за емпатия на децата. Това е дълъг процес и със сигурност не става за един ден, но можем да ви помогнем да направите първата стъпка. За целта ви споделяме един подробно разписан урок, който ще ви помогне да научите децата да се поставят на мястото на свой съученик, с когото другите не се отнасят добре.

Както сами ще се уверите, урокът “Ангел и Аргир” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите работни листове и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици. А кои са Ангел и Аргир и как ще помогнат на учениците ви да проявяват емпатия, ще разберете само ако си свалите урока.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ангел и Аргир” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

learning for clever
Комуникативни умения

Ролеви игри

Ролевите игри могат да бъдат използвани в обучението по всеки предмет, както и във всеки урок/тема. Те могат да бъдат по двойки или в групи

Разбери проблема
Математическа грамотност

Разбери проблема

Тази стратегия е заимствана от първата стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973): Кажи със свои

Критическо мислене
Критично и аналитично мислене

Критическо мислене

Критическо мислене Какво представлява умението и защо е важно Ученик с критическо мислене? Това е все още обект на обсъждане и най-вероятно има различни интерпретации

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.