Урок по емпатия за четвъртокласници

Едно от най-големите предизвикателства за всеки начален учител е да научи децата да не се подиграват и обиждат помежду си. Не просто да им забрани или да ги заплаши с наказание, а наистина да ги накара да разберат защо не бива да го правят. Представете си класна стая, пълна с четвъртокласници, които винаги проявяват търпение и се държат уважително едни към други, независимо от обстоятелствата.

Най-ефективният начин да постигнете тази идилия е като развиете чувството за емпатия на децата. Това е дълъг процес и със сигурност не става за един ден, но можем да ви помогнем да направите първата стъпка. За целта ви споделяме един подробно разписан урок, който ще ви помогне да научите децата да се поставят на мястото на свой съученик, с когото другите не се отнасят добре.

Както сами ще се уверите, урокът “Ангел и Аргир” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите работни листи и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици. А кои са Ангел и Аргир и как ще помогнат на учениците ви да проявяват емпатия, ще разберете само ако си свалите урока.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Ангел и Аргир” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Стратегии

Избиране на стратегия: Задаване на един и същи въпрос 10 пъти и даване на различен отговор всеки път

2.1. Учениците използват техники за генериране на идеи самостоятелно 1.Описание Задаването на един и същи въпрос и даването на различни отговори позволява да се измислят

Рефлексия в процеса на учене
Умения за учене

Рефлексия в процеса на учене

Накратко, това означава да наблюдаваме себе си, докато извършваме учебна дейност. Важно е, защото изисква сложни умствени процеси, но и защото по този начин учениците

Получи достъп до още повече ресурси и практични материали

0
Споделете в коментар своите мисли!x

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас