Световно кафене

Световно кафене

Стратегията „Световно кафене“ се използва за творческо решаване на проблеми и чрез нея се насърчава сътрудничеството и споделянето на нови идеи и мнения от всички участници в групите. Учениците се разделят на три групи и сядат на определените за тях маси. Всяка група има поставени въпроси или проблеми, на които трябва да предложи решение или да даде идеи за решение. На равни интервали от време (например 10 мин) учениците се местят на другите маси, като на всяка маса остава по един домакин, който да обобщава информацията от предходния разговор и да записва новите идеи на новата група. Целта е трите групи ученици да минат през трите маси на „Световното кафене“ и в непринудена атмосфера да споделят своите идеи. По този начин разговорите се обогатяват чрез кръстосване на идеи, генерирани в предишни разговори с другите участници. В края на процеса всяка група се връща при началния си лист с въпроси и сравнява натрупването на идеи. Групите обобщават основните идеи и домакините на групите представят резултатите пред целия клас.

Предимства на стратегията

  • Всички ученици участват в решаването на широк спектър от въпроси и дават разнообразни идеи;
  • Преодолява се конкуренцията между различните групи и се насърчава сътрудничеството;
  • Стимулира се аналитичното мислене чрез надграждане на вече казаното.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • в началото на часа учителят трябва да представи правилата на работа по тази стратегия, както и каква е ролята на домакините, за да не се объркат учениците;
  • необходимо е учителят предварително да осигури подходящо пространство, около което учениците могат да се съберат, и да подготви листа от флипчарт за всеки отбор, както и въпросите, по които ще работят групите;
  • за ефективното прилагане на тази стратегия трябва да учителят следи за времето и точността при изпълнението и представянето.

Още полезни статии:

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции
Гражданска активност

Сравнителен анализ на цели, функции и организация на работа на определени обществени институции

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците познават и обясняват основни институции (локални, национални и международни) и техните механизми на функциониране.

Стратегия за управление на класната стая
Комуникативни умения

Стратегия за управление на класната стая

Тази стратегия се концентрира върху управление на класната стая, а не върху преподаване, конкретен предмет или формален час. Може да се използва при всички предметни

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали