fbpx
Работа в екип

Разделяне на групи на базата на силни/слаби страни – вж. 1.2.2. от умение за Личностно развитие

Разделяне на групи на базата на силни/слаби страни от умение за личностно развитие

На няколко места в стаята с една дума написвате силни страни, които учениците смятат, че притежават, и такива, които смятат, че трябва да развиват (например организиран – неорганизиран). Давате им възможност да помислят в коя категория са и формирате групите, така че ученици от двете групи да работят заедно, за да си помагат.

Предимства на стратегията

  • Дава възможност на учениците да се „вгледат“ в себе си;
  • Изпраща посланието, че всеки е ценен посвоему и че работата в екип позволява да се компенсират дефицитите на всеки един.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • отнема повече време за провеждане в часа;
  • някои ученици може да се отнесат несериозно и да саботират общата работа с неуместни реплики;
  • някои ученици може да не искат да споделят своите области за подобрение.

Tags

1-4 клас 5-7 клас 8-12 клас PISA 2018 STEM БЕЛ Генериране на идеи География Гражданска грамотност Добри практики Ефективност на работа и управление на времето Извлича информация от непрекъснат текст История Компетентности 2020 - Враца Комуникационни умения Креативност Критическо мислене Логическа връзка Логическо мислене Математика Математическа грамотност Нагласа за развитие Обобщава тълкува информация от непрекъснат текст Организация на процеса Осмисля оценява информация от непрекъснат текст Представяне и защита Работа в екип Родители СЕУ 1 Клас СЕУ 1 Клас Модул 1 СЕУ 1 Клас Модул 2 СЕУ 1 Клас Модул 3 СЕУ 2 Клас СЕУ 3 Клас СЕУ 3 Клас Модул 3 Социално-емоционални умения Умение за личностно развитие Умения на 21 век Философски цикъл Четене на текст Четене с разбиране Четивна грамотност Чужд език научна грамотност работа с родители

От учители за учители

Абонирай се, за да получаваш безплатни статии и ресурси.