Разделяне на групи на базата на силни/слаби страни – вж. 1.2.2. от умение за Личностно развитие

Разделяне на групи на базата на силни/слаби страни от умение за личностно развитие

На няколко места в стаята с една дума написвате силни страни, които учениците смятат, че притежават, и такива, които смятат, че трябва да развиват (например организиран – неорганизиран). Давате им възможност да помислят в коя категория са и формирате групите, така че ученици от двете групи да работят заедно, за да си помагат.

Предимства на стратегията

  • Дава възможност на учениците да се „вгледат“ в себе си;
  • Изпраща посланието, че всеки е ценен посвоему и че работата в екип позволява да се компенсират дефицитите на всеки един.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • отнема повече време за провеждане в часа;
  • някои ученици може да се отнесат несериозно и да саботират общата работа с неуместни реплики;
  • някои ученици може да не искат да споделят своите области за подобрение.

Още полезни статии:

ЗАПОЧВАНЕ НА СОБСТВЕНА ГРАЖДАНСКА ИНИЦИАТИВА

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците търсят решения на социални/граждански проблеми, организирайки подходящи инициативи. 12-18 години Около 1 астрономически час

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Определяне на основните идеи

В тази стратегия учениците работят самостоятелно и определят основни идеи (оригинално 3-5, но зависи от фокуса и задачата) от текст/филм/урок. След определеното време се събират

Мисловна карта
Креативност

Мисловна карта

Мисловните карти са удобен начин за визуално изобразяване на идеи с помощта на схема, в която цялата информация е обединена от една ключова дума или

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.