Проверка за достоверност на източници по зададен алгоритъм

Проверка за достоверност на източници по зададен алгоритъм

Проверката на достоверността на източниците изисква намирането на отговор на няколко ключови въпроса. За да се провери автентичността на информацията, трябва да бъде намерена информация за: автора на текста – участник, наблюдател или изследовател/анализатор на събитията е, обвързан ли е с политическа партия, с корпорация; факти и мнения – представя ли достатъчно факти в подкрепа на своето мнение и позовава ли се на различни източници – т.е. споменато ли е откъде идва информацията, за да може да бъде проверена.

Резултат: Учениците анализират достоверността на информацията, с която разполагат.

Примерна инструкция

Всеки от вас има пред себе си таблица с въпроси за автора на текста и за информацията, която ни дава. Разполагате с 10 минути, за да я попълните.

Предимства на стратегията

  • Стратегията е приложима за всички предмети;
  • Подходяща е и за групова работа;
  • Развива четивна грамотност.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • всеки ученик трябва да различава факт от мнение;
  • може учебниците и помагалата да не предлагат достатъчно такава информация и да е необходимо допълнително търсене.

Още полезни статии:

Проектно базирано обучение

Как да планираме и реализираме проектно-базирано теренно обучение с учениците?

Образованието днес се характеризира с неограничен достъп до информация, разнообразни образователни практики и подходи. За да осигурим качествен, интерактивен и иновативен образователен процес, е необходимо

Проектно базирано обучение

Експерименти, презентации и явления при светлината или как да ангажираме учениците

Въпреки дълбоката си и всеобхватна същност природните науки често остават неразбрани и неоценени от някои ученици. Ели Сотирова е учител в СУ “Неофит Рилски”, град

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали