Оценяване след интегрирана обратна връзка

Ученикът предава първата версия на своята работа. Учителят я проверява, дава насоки и коментира как да бъде подобрена. Ученикът интегрира обратната връзка в конкретен срок и предава финалната версия на продукта. Учителят поставя оценка на продукта единствено след интегрирана обратна връзка от страна на ученика.

При поправка на контролно учениците трябва да дойдат с конкретни цели, по които да работят извънредно у дома и/или на консултации.

Резултат: Учениците получават оценка на базата на поправена работа с интегрирана обратна връзка.

Предимства на стратегията

  • Учениците развиват нагласата, че не е важно само да се създаде даден продукт в срок, но и той да отговаря на най-високите стандарти и качество;
  • Мотивира учениците, като им дава втори шанс да покажат най-доброто от себе си;
  • Създава положителната нагласа, че не оценката, а качеството на извършената работа е от значение.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • коментарите и насоките е добре да са в писмена форма, за да може ученикът да ги ползва по време на поправката на работата си;
  • критериите за оценка трябва да са дадени преди започване на работата;

стратегията отнема двойно повече време от стандартната проверка.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Математически дневник

Учениците отговарят писмено как се чувстват, какви нагласи имат спрямо математиката, какво искат и могат да променят.   Самоосъзнатост: описвайки нагласите и емоциите си спрямо

Социално-емоционално учене

Срещу всички стереотипи

Учениците откриват и оценяват съществуващи примери за личности, които са се съпротивлявали на стереотипите и са работили за насърчаване на справедливостта и равенството между всички

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали