Prepodavame.bg

Номинация с мотивация от съученици

Номинация с мотивация от съученици

Стратегията за изпълнение на роли на ротационен принцип се надгражда от следващата стратегия „Номинация с мотивация“. След като учениците са се запознали и преминали през различните роли в екипа, те трябва да номинират свои съученици за изпълнение на конкретните роли. Всеки ученик на листче може да предложи свой кандидат, като трябва да аргументира номинацията си с необходимите качества, които трябва да притежава един лидер, говорител и пр.

Предимства на стратегията

  • Учениците осъзнават какви качества трябва да притежават за различни роли в екипната работа;
  • Стимулира се сътрудничеството между тях;
  • Развиват способността си да правят информиран избор между различни възможности;
  • С помощта на тази стратегия се развива чувството за отговорност сред учениците.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е възможно някои от учениците да се отнесат несериозно и да провокират с обидни коментари вместо да дадат аргументирани номинации;
  • при проява на несериозно отношение и обидни коментари учителят трябва веднага да реагира, като приложи последствията за нарушаване на правилото „Уважаваме се и се изслушваме“ за управление на класната стая.

Сподели статията с колеги:

Училищният абонамент на Prepodavame.bg, дава достъп до екслузивно съдържание, видео курсове, сертификация и много други ресурси на всички учители във вашето училище. Ако заявите абонамент до края на седмицата, ще получите безплатен период  на ползване до края на учебната година. 

Популярни статии:

Разделяне на групи чрез пръчици

Разделяне на групи чрез пръчици

Учителят предварително определя броя на групите и надписва имената на учениците на клечки от сладолед или картонени листчета. По време на часа, в началото на

Разделяне на групи чрез цитати

Разделяне на групи чрез цитати

Изберете цитати/твърдения, свързани с темата на урока, който ще преподавате. Нека броят на цитатите да отговаря на броя на групите, на които искате да разделите

Получавай най-новите ресурси по имейл

Още полезни статии:

Четивна грамотност

Кои елементи изграждат четивната грамотност?

Формирането на четивната грамотност е продължителен процес, който започва още от първите месеци в училище и преминава през усвояване на умението за четене на различни

5 К (кой, какво, къде, кога и как)
Креативност

5 К (кой, какво, къде, кога и как)

След като учениците разполагат с няколко различни източника на информация по темата, дайте им бял лист. Всеки ученик трябва да обобщи петте К от всеки

Получи достъп до още повече ресурси и практични материали

0
Споделете в коментар своите мисли!x

Пълен достъп до цялото съдържание на Prepodavame.bg

  • Над 1000 статии по всички предмети
  • Готови уроци и приложими практики
  • 25+ онлайн обучения със сертификат
  • Над 100 работни листове, шаблони и наръчници
  • Обучения за вътрешноучилищна квалификация
  • Архив с над 150 уебинари и бюлетини