Могат ли децата да мислят критично? Да, ето така!

Критичното мислене нужно ли е на един третокласник? Да, и още как! Критичното мислене помага на децата да преценяват достоверността на дадена информация. С други думи да не се “хващат”, когато някой им каже, че трябва да избягат от час, за да бъдат готини. Да откажат да се включат в подигравките към друго дете, за да се харесат на новите си приятели. Или пък да се усъмнят, ако им бъде казано, че момчетата не стават за танцьори, а момичетата – за професори.

Критичното мислене е свързано с умението да анализираме информацията преди да я приемем за достоверна. То ни помага да противостоим на стереотипното мислене, етикетирането и негативното социално влияние. Ако научите децата да мислят критично, ще подобрите тяхната самостоятелност, самоувереност и положителна самооценка. Всичко това ще има силен ефект не само върху постиженията им в класната стая, но в живота им занапред. 

Как да развиете критичното мислене на един третокласник? Следвайте стъпка по стъпка урока “Той харесва, тя харесва”. Този урок ще провокира стереотипите, които децата са чували и ще им покаже, че всяко твърдение трябва да бъде преразгледано, преди да го приемем за истина. Урокът ще помогне на вашите ученици да станат по-толерантни към другите и по-смели в преследването на мечтите си. 

Урокът “Той харесва, тя харесва” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени допълнителни насоки за учителя. Провокирайте собственото си мислене и не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите ученици! 

Свалете урока “Той харесва, тя харесва” тук. 

———————————————————————————————————————-

Урокът “Той харесва, тя харесва”  е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка.  

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в трети клас.

 

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Развиване на социално-емоционални умения в ранна детска възраст и предучилищен етап

Ако се питате кога е правилният момент да започнем да обръщаме внимание на социално-емоционалните умения на детето… ами още от раждането! Лимбичната система, която отговаря

Ученическо самоуправление
Гражданска активност

Ученическо самоуправление

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците изпълняват правата и задълженията си. 12-18 години Около 1 астрономически час В зависимост от

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за трети клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.