Как да не се отчайваме, когато нещо не ни се получава?

На всеки учител се е налагало да успокоява разстроен ученик, който не се справя с дадена задача. Тогава като преподаватели се сблъсквате с редица трудни въпроси: как да убедя децата, че усилията им рано или късно ще доведат до желания резултат, какво да правя, ако искат да се откажат преждевременно, как да им обясня, че понякога процесът е по-важен от успеха и т.н.

Това са сложни екзистенциални въпроси за повечето хора, а какво остава за първокласниците, които често нямат необходимите ресурси и нива на емоционална интелигентност да се справят в подобна ситуация? Именно затова вашата роля е толкова решаваща. Но не се безпокойте, ние искаме да ви помогнем като ви споделим подробно разписан урок за първи клас по темата, който можете директно да свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите и допълнителна информация и съвети за учители и родители.

Урокът “Не спирайте да се опитвате!” цели да покаже на децата, че почти всичко в нашия живот изисква много практика и многобройни опити преди да постигнем успех. По време на урока учениците ще дискутират важни въпроси като “В какви ситуации трябва да проявяваме упоритост?” и “Какво ще стане, ако хората просто се предадат?” и ще помогнат на начинаещия пират Павел да намери първото си пиратско съкровище.

Свалете си урока тук.

Урокът “Не спирайте да се опитвате!” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Четене и социално-емоционални умения – един урок с много приложения 

Как целенасочено да развиваме социално-емоционалните умения на учениците през предмета, който преподаваме? Какви техники да прилагаме? Има ли качествени ресурси, които да ни помогнат в

Стратегии

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Раздробяване на въпроса
Критично и аналитично мислене

Раздробяване на въпроса

Тази стратегия е отлична възможност за учениците да приложат своята четивна грамотност в контекста на критическото мислене и да се запознаят с умението. По време

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.