Стратегии за Изследване 2

Какво се случва?

Учениците изследват проблеми, обекти, събития или ситуации, тестват хипотези, търсят информация от ресурси;

Изследователските дейности позволяват на учениците да използват предишно знание, за да генерират нови идеи, да изследват въпроси и да надградят над собствените си разбирания за нови концепции, процеси, или умения.;

Как това помага?

Води до Активно учене: 

  • Фокусирано внимание
  • Връзка с предходни знания и опит
  • Възможност за избор и контрол, и самостоятелност
  • Реалистични нива на предизвикателност
  • Целенасочено упражнение
  • Индивидуални начини на учене

Какво правят учениците?

  • Взаимодействат с материали, ресурси и идеи в дискусии в малки и големи групи;
  • Записват наблюдения и идеи;
  • Търсят различни начини за решение на проблем или задаване на въпрос;
  • Мислят креативно в границите на дейността;
  • Тестват предположения и хипотези и правят нови;
  • Описва, сравняват и споделят своите опити и решения;
  • Изразяват своето развиващо и задълбочаващо се разбиране за въпроси, които могат да се проверят;
  • Учениците работят самостоятелно без директната намеса на учителя.

Каква е ролята на учителя?

  • Задава ясни инструкции;
  • Наблюдава работата на учениците (ФрО);
  • Задава допълнителни въпроси на учениците – за насочване или задълбочаване на разбирането, спрямо нуждите (ролята на фасилитатор);
  • Стимулира и насърчава включването на всички ученици;
  • Подсигурява, че всеки ученик в групите ще е ангажиран с конкретна дейност;

В изследването учениците стигат сами до предметното знание.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.