Какво се случва?
Учениците изследват проблеми, обекти, събития или ситуации, тестват хипотези, търсят информация от ресурси;
Изследователските дейности позволяват на учениците да използват предишно знание, за да генерират нови идеи, да изследват въпроси и да надградят над собствените си разбирания за нови концепции, процеси, или умения.;
Как това помага?
Води до Активно учене:
- Фокусирано внимание
- Връзка с предходни знания и опит
- Възможност за избор и контрол, и самостоятелност
- Реалистични нива на предизвикателност
- Целенасочено упражнение
- Индивидуални начини на учене
Какво правят учениците?
- Взаимодействат с материали, ресурси и идеи в дискусии в малки и големи групи;
- Записват наблюдения и идеи;
- Търсят различни начини за решение на проблем или задаване на въпрос;
- Мислят креативно в границите на дейността;
- Тестват предположения и хипотези и правят нови;
- Описва, сравняват и споделят своите опити и решения;
- Изразяват своето развиващо и задълбочаващо се разбиране за въпроси, които могат да се проверят;
- Учениците работят самостоятелно без директната намеса на учителя.
Каква е ролята на учителя?
- Задава ясни инструкции;
- Наблюдава работата на учениците (ФрО);
- Задава допълнителни въпроси на учениците – за насочване или задълбочаване на разбирането, спрямо нуждите (ролята на фасилитатор);
- Стимулира и насърчава включването на всички ученици;
- Подсигурява, че всеки ученик в групите ще е ангажиран с конкретна дейност;
В изследването учениците стигат сами до предметното знание.