РАМКАТА НА ТРАЙПОД ЗА 7-ТЕ СИЛИ НА ЕФЕКТИВНОТО ПРЕПОДАВАНЕ – БЪРЗ ПРЕГЛЕД

Рамка - седемте сили на ефективното преподаване

 

ЛИЧНА ПОДКРЕПА- Изграждането на взаимоотношения учител-ученик и среда в класната стая, в която учениците се чувстват значими и добре дошли Загрижен съм: показвам загриженост към емоционалното състояние на учениците и нивото им на владеене на учебния материал

• Изграждам взаимоотношения

• Отговарям на образователните нужди

Уважавам: окуражавам и ценя идеите и гледните точки на учениците

• Уважавам всички гледни точки

• Учителят показва искрен интерес към живота на учениците си.

• Насърчавам дискусията

• Търся обратна връзка

УЧЕБНА ПОДКРЕПА– Преподаването по начин, който прави учебната програма увлекателна, достъпна и последователна Завладявам: запалвам и поддържам интерес към ученето у учениците

• Планирам стимулиращи уроци

• Улеснявам активното участие в часа

Разяснявам: помагам на учениците да разберат учебното съдържание и пояснявам при объркване

• Обяснявам ясно

• Правя проверка на разбирането

• Давам конструктивна обратна връзка

Обобщавам: помагам на учениците да обединяват и синтезират ключови идеи

• Преговарям и обобщавам

• Свързвам идеи

ИЗИСКВАНЕ Създаване на условия за работа в класната стая, които изискват от учениците да се съсредоточат върху това да разгърнат пълния си потенциал Предизвиквам: настоявам учениците да показват постоянство и да дават най-доброто от себе си

• Настоявам да мислят взискателно

• Настоявам да работят качествено

• Настоявам да показват постоянство

Управлявам класа: изграждам навици за спокойно, уважително и продуктивно поведение в класната стая

• Ръководя дейностите

• Ръководя поведението

Още полезни статии:

ЗАПОЧВАНЕ НА СОБСТВЕНА ГРАЖДАНСКА ИНИЦИАТИВА

Цел Възрастова група Време за предварителна подготовка Време в час Учениците търсят решения на социални/граждански проблеми, организирайки подходящи инициативи. 12-18 години Около 1 астрономически час

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Определяне на основните идеи

В тази стратегия учениците работят самостоятелно и определят основни идеи (оригинално 3-5, но зависи от фокуса и задачата) от текст/филм/урок. След определеното време се събират

Мисловна карта
Креативност

Мисловна карта

Мисловните карти са удобен начин за визуално изобразяване на идеи с помощта на схема, в която цялата информация е обединена от една ключова дума или

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали