Преди и сега – анализ на природна местност

Учениците сравняват миналото и сегашно състояние на дадена местност по определени показатели.

Социална осъзнатост: учениците разбират процесите – икономически, емоционални и социални, през които минават хората в градовете или местностите за определен период.

Вземане на отговорни решения: учениците сравняват и оценяват положителните и отрицателните страни на промените, които настъпват в обществата.

30 мин. или цял учебен час

Листове, химикали, табла; Материали от енциклопедии, книги или албуми за местността

Стъпки за изпълнение на дейността

Учениците могат да имат достъп до компютри или телефони за фазата на проучване.

Нека учениците да помолят семейство и близки да сподлеят материали за местността, ако разполагат с такива или да споделят лични истории и впечатления за промените през годините. 

Още полезни статии:

Lamp on black board
Кариерно ориентиране и личностно развитие

Моите силни и слаби страни

Учениците получават списък със силни и слаби страни (или гледат PowerPoint презентация), като трябва да оградят, да подчертаят или да извадят тези, които се отнасят

Направи план за действие
Математическа грамотност

Направи план за действие

Тази стратегия е заимствана от втората стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973). Основната идея тук

Точки за разнообразие от идеи
Работа в екип

Точки за разнообразие от идеи

За насърчаване на даването на идеи от всички ученици учителят може да прилага стратегията „Точки за разнообразие от идеи“. Всеки отбор получава допълнителни точки за

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.