Оценява значение на казуси от различни епохи/пространства по определени критерии

Оценява значение на казуси от различни епохи/пространства по определени критерии

За да умеят учениците да се поставят в различен контекст и да оценяват правилно казуси, значими за много хора, макар и непознати за самите тях, е важно да могат да отговарят на някои ключови въпроси. При разглеждането на казуси от отминали времена или казуси, засягащи непознати култури и пространства, учениците трябва да си задават въпросите: Какво място заема тази тема в живота на хората? Колко души са засегнати? Какво се определя от това? Какво ще се промени?

Резултат: Учениците оценяват значимостта на теми/казуси, непознати за тях.

Предимства на стратегията

  • Подходяща най-вече за социални и хуманитарни предмети;
  • Подходяща за екипна и индивидуална работа;
  • Дава възможност за разглеждане на темата от различен ракурс.

За тази стратегия е добре да имате предвид, че:

  • учениците може да не познават достатъчно добре контекста и е хубаво да разполагате с възможност за набавяне на допълнителна информация.

Още полезни статии:

Договор между ученици и учители
Гражданска активност

Договор между ученици и учители

След като сте се запознали с учениците и е настъпил моментът да изразите очакванията си към тях, както и те към вас, можете да се

Обратно планиране
Креативност

Обратно планиране

Обратното планиране представлява начин за планиране на дългосрочна дейност от края към началото. Ако целта е да се направи макет на сграда, ученикът започва да

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали