Как да се науча да запазвам самообладание?

Всички изпитваме тревожни мисли понякога. Надали има човек, който не се е страхувал, че ще се провали на изпит, че няма да го харесат или че няма да се справи с някоя сложна задача. Тревожните мисли имат силата да ни мобилизират, но и  напълно да ни блокират.

Децата също са подвластни на тревожни мисли, които могат да ги парализират и да осуетят всяка възможност да се адаптират успешно в класа, да учат и да напредват. Това силно би попречило и на работата на учителя. Затова е ключово да им помогнем да изградят умения да се справят със своите притеснения.  

Как да направим това? Предоставяме на вашето внимание урокът “Светофар на самообладанието и плашещите мисли”. Урокът изгражда умения у децата да управляват тревожните мисли. Той ще помогне на вашите малки ученици да усвоят стратегия за справяне с безпокойството и да я прилагат самостоятелно и в разнородни ситуации. Независимо дали притесненията им възникват в час по математика, на училищния двор или са резултат от събития у дома, вашите второкласници ще могат да използват тази универсална стратегия, за да намалят нивата на тревогата си. А спокойните деца са децата, които учат и напредват! 

Урокът е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени работни листове за ученици и допълнителни насоки за учителя. Следвайте всяка от стъпките внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици! 

Свалете урока “Светофар на самообладанието и плашещите мисли” тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Светофар на самообладанието и плащещите мисли” е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен ни от Световната банка. 

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения във втори клас.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така
Научна грамотност

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така

Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за втори клас