Създаване на мелодия в часовете по Музика – СЕУ дейност за работа в екип

Учениците прилагат знанията си по музика, за да създадат музикален продукт – песен, мелодия, инструментално произведение, като едновременно с това работят в екип.

 

Управление на взаимоотношенията – да проявяват търпимост, уважение и да оказват подкрепа на другите участници по време на груповата работа

Социална осъзнатост – да проявяват толерантност и разбиране към различните мнения и предпочитания на съучениците си

Самоосъзнатост – да споделят и изразяват личните си предпочитания и вкус за музика

15-20 минути в рамките на няколко учебни часа

Предварително помислете за начина на групиране на учениците, като съобразите интересите и музикалните им възможности.

Подгответе тема и/или текст на песен, чрез които да моделирате дейността за учениците.

Стъпки за изпълнение на дейността

Въведете

Въведете, като споделите с учениците начина, по който ще протече дейността и проучете техния интерес. Попитайте ги за любимите им стилове музика и дали имат опит със създаването на музика досега.

Демонстрирайте

Моделирайте дейността, като им предложите различни стратегии, чрез които да работят:

Изберете една популярна песен, която да използвате като шаблон. Изслушайте песента и напишете първия й куплет на дъската и анализирайте схемата на римуване и приблизителния брой срички във всеки ред. Обсъдете настроението на песента както и темата й.

Обсъдете

Кажете на учениците, че ще се опитате да поставите основите на Ваша песен. Разсъждавайте на глас и определете темата на песента. След това покажете на учениците как избирате какво да е общото настроение на песента (тъжно, весело, бързо, бавно, меланхолично и т.н). Можете да помогнете на учениците и заедно да създадете припев или рефрен, съдържащ основната идея на песента. След това се опитайте заедно да създадете примерен куплет.

Реализирайте

  • Пристъпете към работа. Определете правилата за работата в групите и разпределете участниците. Помогнете им да разпределят задачите и ролите помежду си.
  • Определете времевите лимити за работа.
  • Съдействайте на всяка група при нужда и съдействайте на тези, които се затрудняват. Ако учениците не се справят в рамките на времевия лимит, то пренесете дейността в другите часове.

Рефлектирайте

Нека учениците представят продуктите си и проведете кратка рефлексия върху изминалата дейност. Попитайте ги как са се чувствали да работят в екип, кое най-много ги е затруднило в работата, било ли е предизвикателство за тях да сътворят мелодия/песен.

 

Възможно е дейността да отнеме повече време и да бъде извършена в рамките на повече от един учебен час. Ако учениците вече имат опит в работата по екипи, то е възможно да работят и по-бързо.

 

Поставете подобна задача за домашно на учениците. Дейността предлага чудесен начин за сплотяване на семейството.

Още полезни статии:

STEM мимикрия за най-малките

В дивата природа има два вида животни: ловуващи и ловувани. Добрият хищник винаги дебне за свежа плячка. Какво може да направи едно животно, за да

ученици правят опити по време на STEM урок
STEM

Как да направим STEM мартеници

Всички очакваме с нетърпение първите пролетни дни, а с тях и неизменната еуфория около приготвянето и подаряването на мартеници. Те могат да бъдат направени от

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.