Учениците прочитат два различни сценария за онлайн приятелства и обсъждат възможните рискове и ползи от общуването с непознати онлайн.

Самоосъзнатост: разбират различни видове комуникация онлайн и как те ги карат да чувстват. 

Вземане на отговорни решения: разпознават, назовават и ползват начини да предпазят личната си информация, себе си и другите в онлайн пространството.

10 мин. за работа със сценариите и 10 мин. за групова дискусия

Сценарии за онлайн комуникация

Стъпки за изпълнение на дейността

Важно е да изслушвате внимателно отговорите на учениците и да задавате разясняващи и задълбочаващи въпроси, ако споделят неща, с които не сте съгласни. 

Споделете с родителите за работата в часа и ги окуражете да поговорят у дома за начини, по които децата могат да отговорят на лични въпроси онлайн.

Примерни отговори:
Откажете: „Съжалявам, предпочитам да не давам такава информация в интернет.“
Променете темата: “О, човече, по-добре да не вали днес.”
Кажете това, което наистина има значение: “Няма значение как се казва улицата ми. Важното е, че е готино.”

Още полезни статии:

Менторство на учители

,,Активно слушане” вместо активно говорене

Защо наставникът да развива уменията си да ,,слуша активно” и как изглежда това умение на практика?  В едно първоначално обучение за наставници при демонстрация на

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.