
Преподаване на социално-емоционални умения
КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се
Интегрирането на СЕУ в предмета география и икономика е отличен начин, по който учениците могат да задълбочат своите личностни умения, знания и осъзнатост към проблемите на света.
1. СЕУ в часовете по география е от ключово значение за изграждането на умения като социална осъзнатост и отговорно вземане на решения,за да могат учениците да взаимодействат, да си сътрудничат и да се учат от хора с различен произход.
2. Много от темите, които днес засягат човечеството, от климатичните промени, през правото на свободно придвижване до икономическа справедливост, могат да бъдат включени в ученическия свят през предмета география. Именно в него социално-емоционалните умения играят ключова роля за припознаването на тези предизвикателства като обща и лична отговорност.
3.Изследванията показват, че СЕУ не само подобрява академични резултати, но също така увеличава просоциалното поведение (като доброта, споделяне, и съпричастност), подобрява нагласите на учениците към училище, и намалява депресията и стреса сред учениците.

КУРС Търсите ли начини да подобрите академичния успех на вашите ученици, като същевременно насърчавате тяхното социално и емоционално израстване? Искате ли да създадете учебна среда, в която учениците да се

Искате да създадете положителна и приобщаваща среда в класната стая, където вашите ученици да развиват пълния си потенциал? Искате да научите ефективни стратегии за насърчаване на социално-емоционалните умения като самосъзнание, емпатия и отговорно вземане на решения?

КУРС Отключете своя потенциал като учител с курса “СЕУ за всеки учител: как да развиваме своите социално-емоционални умения?”. Открийте нови инструменти за управление на вашите реакции и подобряване на вашето

КУРС Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат отвъд академичното знание и обхващат поредица от нашите личностови черти, нагласи и
Учениците анализират откъс от популярна книга с помощта на географски карти и СЕУ въпроси. Самоосъзнатост: учениците опознават личностните си качества като ги сравняват с тези
Учениците създават и задават въпроси за традиции и бит на човек от друга държава или на човек, който живее в различен край на България. Социална
Учениците избират между две действия, емоции, концепции и аргументират отговора си. Самоосъзнатост: Учениците разбират и обясняват собствения си избор; изграждат положителна нагласа към учебния материал.
Учениците създават брошури за мечтана дестинация и след това я представят пред класа. Самоосъзнатост: Чрез опознаване на различни места, местности и държави, учениците разбират какво
Учениците участват в ролева игра, която симулира миграционните процеси . Социална осъзнатост: Учениците разбират основните идеи на миграцията. Управление на взаимоотношенията: Учениците осъзнават нуждите на
Учениците извеждат важна информация за дадена държава или регион на база новинарска статия за събитие/явление/случка. Социална осъзнатост: учениците се запознават със ситуация в дадена държава,
Учениците се запознават с живота на известен изследовател и създават поема от негово име. Самоосъзнатост: Учениците научават и изпитват нови емоции чрез други хора. Социална
Учениците сравняват миналото и сегашно състояние на дадена местност по определени показатели. Социална осъзнатост: учениците разбират процесите – икономически, емоционални и социални, през които минават
Учениците формулират географски въпроси с отворен отговор които насърчават анализа на пространството, мястото и взаимовръзките между света на хората и света на природата. Социална осъзнатост:
Социално-емоционалното учене е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения.
Системният подход гарантира, че социално-емоционалното учене (СЕУ) е интегрирано в цялостното образователно преживяване на учениците. Повече от единичен урок или дейност, СЕУ се инкорпорира в ключови аспекти, които определят живота и учебния процес на учениците: класни стаи, училища, домове и общности.
Прочетет повече за тях в статията “Какво представлява социално-емоционалното учене?”
Всеки учител може успешно да включи социално-емоционалните умения (СЕУ) в учебния процес стига да е готов да работи върху собствените си социално-емоционални компетентности, да търси и прилага доказани добри практики, да наблюдава напредъка и да адаптира на база нуждите на учениците.
Всеки един учебен час, всяко взаимодействие с учениците в и извън класната стая, проектите, събитията, състезанията са възможност за целенасочено и фокусирано развиване на СЕУ.
Материалите са подходящи за ученици в прогимназиален и гимназиален етап, но могат да се използват и с по-малки ученици, ако се направят необходимите адаптации.
За да предоставим най-добрите възможности, използваме технологии като бисквитки за съхранение и/или достъп до информация на устройството. Съгласяването с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни като поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласяването или оттеглянето на съгласието може да се отрази неблагоприятно на определени функции и възможности.
Имаше проблем при докладването на тази публикация.
Моля, потвърдете, че искате да блокирате този член.
Вече няма да можете да:
Моля, обърнете внимание: Това действие също така ще премахне този член от връзките ви и ще изпрати доклад до администратора на сайта. Моля, оставете няколко минути за приключване на този процес.
Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.
Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.