Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и ги оставете сами да помислят за възможни отговори в рамките на 3-4 минути. В следващите 10 минути помолете различни ученици да споделят решенията/отговорите на зададения въпрос, като посочват конкретни причини за разликата в предложенията си. В оставащото време от часа използвайте отговорите на учениците за основа на упражненията/задачите, върху които работят.
Пример: В час по история може да зададем следния въпрос: Как би изглеждала България днес, ако цар Борис I беше приел католицизма, а не православието?
Резултат: Учениците са посочили всички елементи/съставни части на проблема/въпроса.
Предимства на стратегията
- Стратегията е приложима в широк контекст – както от гледна точка на възрастта на учениците, така и от гледна точка на предметната област;
- Стратегията интегрира в себе си умения като четивна грамотност, креативност и математическа грамотност;
- Подходяща стратегия за въвеждане на новия материал.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е необходим добре формулиран въпрос, който предполага различни отговори от учениците;
- необходима е контролирана дискусия при обсъждане на отговорите, тъй като при по-комплексни въпроси учениците биха могли да влязат в разгорещени дискусии.