Развивай социално-емоционални умения в твоята класна стая
Какво представлява социално-емоционалното учене?
Социално-емоционалното учене е процесът на развитие на социално-емоционални компетенции, т.е. нагласи, убеждения, умения и поведенчески модели, които ни помагат да взимаме правилни решения.
Като учители влияем на своите ученици – на качеството на тяхното учене и напредък, но и на развитието им. Имаме ключово значение за формирането на личността на учениците, с които работим.
Уроци от Световната банка за развитие на СЕУ

Какво представлява социално-емоционалното учене?
Какво общо имат социално-емоционалните умения с ученето? Нека разберем заедно! Учителите влияят не само върху учебния процес. Изследователите в областта на образованието отдавна отбелязват факта,

Как да накараме учениците да искат да учат сами – 5 конкретни стратегии
Нагласа за развитие – в днешно време можем да срещнем тази фраза в обяви за работа, професионални автобиографии, описание на обучения за личностно или професионално

Как да разрешаваме конфликти по мирен начин с „Колелото на избора“?
Умението за мирно и конструктивно разрешаване на конфликти е част от социално-емоционалното образование в училище. Изграждането на тези умения може да послужи в много житейски

Как да приобщим в класа дете със специални образователни потребности (СОП)?
Всеки ученик е една малка вселена. Основно предизвикателство за учителя е да спечели доверие и да бъде допуснат да стане част от нея. Пред него

Специалист “Образователни ресурси за социално-емоционално обучение”
Позицията е на граждански договор с възможност за съвместяване с други работни ангажименти Специалистът “Образователни материали за социално-емоционално учене” ще работи съвместно с екип експерти

Децата бежанци – как да разпознаем травмата и да окажем подкрепа
По последни данни за България бежанците от Украйна са вече над 66 хиляди души, като основно става въпрос за жени и деца. Министерството на образованието

Защо децата се държат предизвикателно в класната стая?
Ефективното обучение може да се случва само в благоприятна среда, както за учениците, така и за самите учители. Но понякога фактори, породени от поведението на

7 грешки, които да не допускаме при адресиране на предизвикателно поведение на учениците
Дори за учители с дългогодишен опит, овладяването на бурните емоции в час понякога е истинско предизвикателство. Невинаги познатите стратегии водят до положителни резултати, а за
Абонирай се за Нашия Блог
Получавай полезни и интересни материали за преподаването и живота в училище.
Преподаваме.бг използва информацията, която предоставяш за контакт единствено с цел да ти предоставяме високо качествено и релевантно съдържание. Можеш да се отпишеш по всяко време. За повече информация може да видиш нашата политика за поверителност.