Отговор на въпроса “Какво научих от текста?”

Glasses on book

Вие записвате на дъската въпроса, те в тетрадките си. Нужно е да им оставите няколко минути да се запознаят с текста в зависимост от дължината му. След това нахвърлят с тиренца/точки най-важните неща, които са научили от текста, с по една дума или фраза. Това би им отнело около 7-8 минути.

Резултат: Учениците вникват по-детайлно в текста и тълкуват информацията от него.

Примерна инструкция
Имате 7 минути да прочетете текста и да отговорите с поне 3-4 думи или фрази на следния въпрос писмено в тетрадките. После си споделяме.

Предимства на стратегията

  • Фокусират се върху текста;
  • Трупат знания от различни сфери, работейки с различни видове текстове;
  • Могат да се допълват.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • времето за четене на текста може да не им достигне, това би ги затруднило и притеснило;
  • някои ученици може да не са свикнали да отсяват важна информация с по една дума, а с цели изречения, което би ги забавило;
  • възможно е в текста да има непознати думи и термини, което да възпрепятства тълкуването му, предвидете го.

Още полезни статии:

Как да накараме учениците да четат
Четивна грамотност

Как да мотивираме учениците да четат

Факторите, които оказват влияние върху резултатите на учениците, са много и различни. При това върху голяма част от тях – професионалния и образователния статут на

Академичен напредък на учениците

Разкрийте твореца във всяко дете с нестандартни задачи по БЕЛ

Модерното образование все повече преориентира фокуса си от традиционното предаване на знания, които учениците трябва да запаметяват и възпроизвеждат, към формиране на умения, ключови за

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали