Отговор на въпроса “Какво научих от текста?”

Glasses on book

Вие записвате на дъската въпроса, те в тетрадките си. Нужно е да им оставите няколко минути да се запознаят с текста в зависимост от дължината му. След това нахвърлят с тиренца/точки най-важните неща, които са научили от текста, с по една дума или фраза. Това би им отнело около 7-8 минути.

Резултат: Учениците вникват по-детайлно в текста и тълкуват информацията от него.

Примерна инструкция
Имате 7 минути да прочетете текста и да отговорите с поне 3-4 думи или фрази на следния въпрос писмено в тетрадките. После си споделяме.

Предимства на стратегията

  • Фокусират се върху текста;
  • Трупат знания от различни сфери, работейки с различни видове текстове;
  • Могат да се допълват.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • времето за четене на текста може да не им достигне, това би ги затруднило и притеснило;
  • някои ученици може да не са свикнали да отсяват важна информация с по една дума, а с цели изречения, което би ги забавило;
  • възможно е в текста да има непознати думи и термини, което да възпрепятства тълкуването му, предвидете го.

Още полезни статии:

Girl in library reading a book
Четивна грамотност

Свързване на въпросите с нещо лично

Учениците четат първо въпросите и ги свързват с нещо лично, което са преживели или на което са били свидетели, като си водят бележки и тълкуват

Ролята на учителя
Четивна грамотност

Защо четенето за удоволствие е важно за учениците

Всички си спомняме списъците със задължителна литература, които ежегодно получавахме за четене през лятото – първоначално от класните си ръководители, по-късно от учителите по български

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.