Къде в темата на новия раздел би задълбал един истински учен (историк, географ, физик, литератор)?

Къде в темата на новия раздел би задълбал един истински учен (историк, географ, физик, литератор)?

В първия час от даден раздел, предоставяме на учениците разнообразни уводни материали, които дават най-обща представа за темата на раздела. Учениците обсъждат по групи възникналите въпроси. Обсъждаме въпросите с целия клас, като открояваме онези от тях, които имат потенциал за изследване. Когато приключим с дискусията, слагаме тези въпроси на видно място в класната стая. Това ще бъдат нашите големи (водещи) въпроси, чийто отговор ще търсим по време на раздела.

Предимства на стратегията

  • Ангажира учениците с темата на раздела, защото работи с техен въпрос;
  • Поставя учениците в ролята на изследователи;
  • Създава естествен увод в темата на раздела;
  • Подходяща стратегия за първи стъпки във формулирането на научни въпроси.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • материалите, които подбираме, трябва да са достатъчно лесни за разбиране;
  • при избора на въпроси за раздела е нужно да обясняваме защо избираме конкретен въпрос, като реферираме към най-основните характеристики на научните въпроси (вж. критериалната матрица, критерий научен въпрос)

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

3 стратегии, подходящи за изграждане на реципрочни взаимоотношения между ученик и учител

Реципрочните взаимоотношения в класната стая са добра основа за постигане на сътрудничество, комуникация и уважение между учителя и учениците. Този тип връзка се основава на

Проектно базирано обучение

Театър от игла до конец

Всички шестокласници изучават главите “Представлението” и “Радини вълнения” от великолепния роман “Под игото” на Иван Вазов. Децата често се сблъскват с думи и изрази, които

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали