В първия час от даден раздел, предоставяме на учениците разнообразни уводни материали, които дават най-обща представа за темата на раздела. Учениците обсъждат по групи възникналите въпроси. Обсъждаме въпросите с целия клас, като открояваме онези от тях, които имат потенциал за изследване. Когато приключим с дискусията, слагаме тези въпроси на видно място в класната стая. Това ще бъдат нашите големи (водещи) въпроси, чийто отговор ще търсим по време на раздела.
Предимства на стратегията
- Ангажира учениците с темата на раздела, защото работи с техен въпрос;
- Поставя учениците в ролята на изследователи;
- Създава естествен увод в темата на раздела;
- Подходяща стратегия за първи стъпки във формулирането на научни въпроси.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- материалите, които подбираме, трябва да са достатъчно лесни за разбиране;
- при избора на въпроси за раздела е нужно да обясняваме защо избираме конкретен въпрос, като реферираме към най-основните характеристики на научните въпроси (вж. критериалната матрица, критерий научен въпрос)