Къде в темата на новия раздел би задълбал един истински учен (историк, географ, физик, литератор)?

Къде в темата на новия раздел би задълбал един истински учен (историк, географ, физик, литератор)?

В първия час от даден раздел, предоставяме на учениците разнообразни уводни материали, които дават най-обща представа за темата на раздела. Учениците обсъждат по групи възникналите въпроси. Обсъждаме въпросите с целия клас, като открояваме онези от тях, които имат потенциал за изследване. Когато приключим с дискусията, слагаме тези въпроси на видно място в класната стая. Това ще бъдат нашите големи (водещи) въпроси, чийто отговор ще търсим по време на раздела.

Предимства на стратегията

  • Ангажира учениците с темата на раздела, защото работи с техен въпрос;
  • Поставя учениците в ролята на изследователи;
  • Създава естествен увод в темата на раздела;
  • Подходяща стратегия за първи стъпки във формулирането на научни въпроси.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • материалите, които подбираме, трябва да са достатъчно лесни за разбиране;
  • при избора на въпроси за раздела е нужно да обясняваме защо избираме конкретен въпрос, като реферираме към най-основните характеристики на научните въпроси (вж. критериалната матрица, критерий научен въпрос)

Още полезни статии:

Комуникативни умения

Всичко важно за една успешна презентация

Презентацията е една от възможностите децата и младежите да демонстрират разбиране/усвояване на дадена тема и да се изявят пред публика. Но целта е ученикът не

Свободно течаща мисъл
Креативност

Свободно течаща мисъл

Свободно течащата мисъл е стратегия, която представлява нещо подобно на вътрешен монолог, стартиращ от темата, за която трябва да генерираме идеи. С тази техника човек

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали