Учениците прочитат внимателно текста. След това със стрелки горе, долу, ляво, дясно, по диагонал подреждат пространствено на лист най-важните неща в текста. Използват тези отбелязвания и правят план с ключовите думи. Тази стратегия не би трябвало да отнеме повече от 10 минути без четенето на текста.
Резултат: Учениците правят план заедно с ключови думи на текст.
Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. След това имате 10 минути със стрелки горе, долу, ляво, дясно и по диагонал да си отбележите най-важните моменти от него на лист. После използвайте ключовите думи от тези отбелязвания и направете план на текста.
Предимства на стратегията
- Отсяват ключова информация от текст;
- Научават нови думи, знания по даден проблем;
- Подреждат пространствено информация;
- Работят с различни видове текстове.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- може да не стигне времето за всички ученици;
- трябва да се дадат точни и ясни инструкции;
- предварително трябва да се зададе време;
- стрелките могат да доведат до объркване, ако не им се обясни;
- непознати думи и термини могат да ги отблъснат от текста.