Пространствено подреждане на важните неща от текста

Pens over a notebook

Учениците прочитат внимателно текста. След това със стрелки горе, долу, ляво, дясно, по диагонал подреждат пространствено на лист най-важните неща в текста. Използват тези отбелязвания и правят план с ключовите думи. Тази стратегия не би трябвало да отнеме повече от 10 минути без четенето на текста.

Резултат: Учениците правят план заедно с ключови думи на текст.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. След това имате 10 минути със стрелки горе, долу, ляво, дясно и по диагонал да си отбележите най-важните моменти от него на лист. После използвайте ключовите думи от тези отбелязвания и направете план на текста.

Предимства на стратегията

  • Отсяват ключова информация от текст;
  • Научават нови думи, знания по даден проблем;
  • Подреждат пространствено информация;
  • Работят с различни видове текстове.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • може да не стигне времето за всички ученици;
  • трябва да се дадат точни и ясни инструкции;
  • предварително трябва да се зададе време;
  • стрелките могат да доведат до объркване, ако не им се обясни;
  • непознати думи и термини могат да ги отблъснат от текста.

Още полезни статии:

Sun shining over book
Четивна грамотност

Създаване на връзка с друг текст

Учениците прочитат внимателно текста. След това в рамките на 7 минути мислят за връзки с друг текст, сюжетни прилики, прилики по смисъл и т.н. Използват

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.