Каква е тайната на успеха?

Едно от най-трудните, но и най-ценни неща, на които ще научите четвъртокласниците си, не е свързано с деление с двуцифрено число или морфологичен разбор на сложни думи. По-скоро това е прозрението, че всичко в този живот трябва да се научи от нулата, а това изисква къртовски труд и непоклатимо постоянство.

Ако решите да си спестите тази стъпка, вярвате или не, ще ви е много по-трудно да си вършите работата и не се знае дали и кога изобщо ще стигнете до добро разбиране у децата относно “Що е то морфема и деление?”. Добре, но как се преподават сложни умения като самоефективност, самоосъзнатост и нагласа за развитие?!

Ето тук можем да сме ви от полза с урока “Заки бързака и Рита упорита”. За ваше улеснение той е

разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Историята на главните герои Заки и Рита е вдъхновена от класическата басня за заека и костенурката. Само че в случая Заки и Рита не се надбягват в гората, а решават задачи по математика. Кой се справя по-добре и до какви житейски изводи стига, ще разберете само ако си свалите урока.

Към него ще намерите и работни листи за саморефлексия, с чиято помощ учениците ви ще могат да определят кои дейности са им лесни и кои трудни. Ще намерите и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Заки бързака и Рита упорита” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така
Научна грамотност

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така

Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас