Учениците четат първо въпросите и ги свързват с нещо лично, което са преживели или на което са били свидетели, като си водят бележки и тълкуват информацията. Коментираме 2-3 отговора и чак след това четат текста. Всичко това им отнема около 10 минути в зависимост от дължината на текста и броя на въпросите към него. Нужно е първо да се раздадат въпросите, след това текстът.
Резултат: Учениците осмислят въпросите и ги тълкуват, свързвайки ги с нещо лично.
Примерна инструкция
Имате 5 минути да прочетете въпросите и да ги свържете с лично преживяване или нещо, на което сте били свидетели. След това коментираме.
Предимства на стратегията
- Учениците коментират лични преживявания, което води и до сплотяването им;
- Тълкуват информацията от въпросите през своята гледна точка;
- Тази стратегия помага за по-лесното ориентиране в текста след това.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- времето за връзка с личното може да не им стигне;
- възможни непознати думи или изрази във въпросите би затруднило осмислянето им и цялата задача;
- лед това при коментарите могат да се получат разпалени беседи, нужно е да имате контрол над часа.