Създaване на връзка с нещо от заобикалящия го свят

A student thinking

Учениците прочитат внимателно текста. След това имат на разположение 7 минути да го свържат с нещо от заобикалящия ги свят, така че да измислят провокиращо заглавие и подзаглавие на текста, което да съдържа някаква уникална идея.

Резултат: Учениците съставят заглавие на текст (провокиращо) заедно с подзаглавие, което показва разбиране на ключова, уникална идея.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. След това имате 7 минути да го свържете с нещо познато около вас и да напишете заглавие и подзаглавие, които да провокират.

Предимства на стратегията

  • Учениците работят с различни типове текстове;
  • Би било добро отваряне на урок;
  • Учениците вникват отвъд буквалния текст.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е полезно да им дадете пример, насоки (заглавия от вестници, заглавия на снимки, които да носят подтекст и т.н.);
  • някои ученици може да се справят доста по-бързо и обратното, помислете какво ще правят;
  • трябва да обяснете какво значи „провокиращо заглавие”;
  • ако им дадете пример, преди да започнат да работят, това би ги улеснило.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Мечтана дестинация

Учениците създават брошури за мечтана дестинация и след това я представят пред класа. Самоосъзнатост: Чрез опознаване на различни места, местности и държави, учениците разбират какво

Социално-емоционално учене

Изрази позиция чрез фотография в часовете по изкуство

Учениците създават фотографии на теми, които да стимулират тяхната социална активност и любопитство. Управление на взаимоотношенията: учениците развиват уменията си за работа в екип. Социална

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали