Създaване на връзка с нещо от заобикалящия го свят

A student thinking

Учениците прочитат внимателно текста. След това имат на разположение 7 минути да го свържат с нещо от заобикалящия ги свят, така че да измислят провокиращо заглавие и подзаглавие на текста, което да съдържа някаква уникална идея.

Резултат: Учениците съставят заглавие на текст (провокиращо) заедно с подзаглавие, което показва разбиране на ключова, уникална идея.

Примерна инструкция
Прочетете внимателно текста. След това имате 7 минути да го свържете с нещо познато около вас и да напишете заглавие и подзаглавие, които да провокират.

Предимства на стратегията

  • Учениците работят с различни типове текстове;
  • Би било добро отваряне на урок;
  • Учениците вникват отвъд буквалния текст.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е полезно да им дадете пример, насоки (заглавия от вестници, заглавия на снимки, които да носят подтекст и т.н.);
  • някои ученици може да се справят доста по-бързо и обратното, помислете какво ще правят;
  • трябва да обяснете какво значи „провокиращо заглавие”;
  • ако им дадете пример, преди да започнат да работят, това би ги улеснило.

Още полезни статии:

Рефлексия за спазване на правила и задължения
Гражданска активност

Рефлексия за спазване на правила и задължения

При подписване на договор/конституция/харта е важно да се следи за спазването на правилата и задълженията на всички. Препоръчително е веднъж месечно, седмично или срочно (в

Timed Retell - Преразказ за време (по двойки)
Комуникативни умения

Timed Retell – Преразказ за време (по двойки)

В тази стратегия учениците практикуват умения за слушане и говорене. Учениците се разделят на двойки и един след друг говорят, изслушват се и след това

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали