Създаване на връзка с друг познат текст, за да го осмисли и да даде отговор

Учениците четат внимателно текста. След това в рамките на не повече от 3-4 минути мислят за връзки с друг текст и по какво двата си приличат. Класът може да бъде разделен на групи. (Помислете предварително, ако ги разделяте, как ще го направите.)

Резултат: Учениците се научават да правят логически връзки с различни типове текстове.

Примерна инструкция
Имате 10 минути да прочетете внимателно текста и да помислите за логическа връзка с друг текст. Отбележете си приликите и след това обяснете защо.

Предимства на стратегията

  • Свързват текстове, което помага за анализиране и съпоставка;
  • Могат да работят по групи, което им помага за екипната работа;
  • Изграждането на връзките може да бъде на ниво структура на текста и отношението, което носи, това помага за съпоставка на различни жанрове и стилове.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е важно как ще разделите учениците, ако решите да го правите;
  • непознатите думи и изрази в текста могат да доведат до объркване на смисъла;
  • някои ученици може да не се сетят за прилики с друг текст, помислете за насоки;
  • възможно е времето да не им стигне при работата по групи, ако се впуснат в преразказ на вече познатия текст.

Още полезни статии:

Как се рисува котка
Четивна грамотност

“Нарисувай ми… котка” в часовете по чужд език – създаване на текст-описание

Винаги, когато изучаваме лексика от темата “животни”, учениците ми проявяват голям ентусиазъм. Нетърпеливи са да разкажат за домашните си любимци, за животните, които искат да

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.