Учениците четат внимателно текста. След това в рамките на не повече от 3-4 минути мислят за връзки с друг текст и по какво двата си приличат. Класът може да бъде разделен на групи. (Помислете предварително, ако ги разделяте, как ще го направите.)
Резултат: Учениците се научават да правят логически връзки с различни типове текстове.
Примерна инструкция
Имате 10 минути да прочетете внимателно текста и да помислите за логическа връзка с друг текст. Отбележете си приликите и след това обяснете защо.
Предимства на стратегията
- Свързват текстове, което помага за анализиране и съпоставка;
- Могат да работят по групи, което им помага за екипната работа;
- Изграждането на връзките може да бъде на ниво структура на текста и отношението, което носи, това помага за съпоставка на различни жанрове и стилове.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е важно как ще разделите учениците, ако решите да го правите;
- непознатите думи и изрази в текста могат да доведат до объркване на смисъла;
- някои ученици може да не се сетят за прилики с друг текст, помислете за насоки;
- възможно е времето да не им стигне при работата по групи, ако се впуснат в преразказ на вече познатия текст.