В рамките на раздела отправяме предизвикателство към учениците да генерират научни въпроса по темата на раздела. Избираме ден, в който гласуваме за десетте най-добри въпроса. Вариация на стратегията за ученици, които са по-напреднали в задаването на научни въпроси, е да ограничим времето за генериране на въпроси до първите няколко часа от раздела и след това да търсим отговорите им заедно с учениците чрез проекти и т.н.
Предимства на стратегията
- Има състезателен елемент;
- Не отнема време в рамките на часа;
- Ангажира учениците с темата на раздела;
- Може да ги провокира да търсят допълнителна информация.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е важно да мислим как да ангажираме всички ученици в създаването на въпроси, дори и тези, които не се чувстват уверени в предмета;
- важно е да мислим как да управляваме процеса, така че да не са избрани всеки месец въпросите на едни и същи ученици.