Тази стратегия е заимствана от втората стъпка от известния модел на Дьорд Пойа за решаване на проблеми в четири стъпки (Polya, 1973). Основната идея тук е, че когато срещнем проблем, невинаги имаме ясна представа как да подходим към него. За учениците е важно да знаят, че разполагат с различни видове стратегии, които им помагат да се ориентират. Такива стратегии са:
- Потърси някаква закономерност;
- Потърси аналог;
- Помогни си с чертеж (таблица диаграма);
- Напиши уравнение;
- Пробвай възможни отговори;
- Тръгни отзад напред;
- Определи си жалони, които водят към целта.
Предимства на стратегията
- Тази стратегия е чудесен начин да се борим с репликата „не мога“ на учениците. Тя дава набор от възможности какво може да направи ученикът, за да подходи към решаване на задачата, вместо да се отказва.
За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:
- е важно да се визуализира в класната стая, така че да бъде на разположение на учениците ни през цялото време.