Учениците измислят аргументи „за“/„против“ по определена тема. Важно е да са се запознали с едната гледна точка и срещу всеки аргумент да поставят по един контрааргумент. Хубаво е да бъдат разделени на случаен принцип, т.е. да не е съобразено с тяхната лична позиция, а да ги провокира да мислят и търсят допълнителните аргументи самостоятелно. Може да се проведе като игра, в рамките на която всяка група трябва да намери по минимум 5 „за“ и „против“ аргументи и съответно по-бързата да започне дискусията или да има повече време при воденето ѝ.
Резултат: Учениците измислят аргументи в подкрепа на една позиция.
Предимства на стратегията
•Подходяща за групова и индивидуална работа;
•Развива критично мислене.
За тази стратегия е добре да имате предвид, че:
•е важно всеки да може да участва;
•важно е учениците да познават темата;
•изисква повече подготовка – трябва и учителят да познава темата, възможните аргументи, за да може ясно да посочи какво изисква от учениците.

Оценява значение на казуси от различни епохи/пространства по определени критерии
За да умеят учениците да се поставят в различен контекст и да оценяват правилно казуси, значими за много хора, макар и непознати за самите тях,