Как да открием своите суперсили в училище?

Училището е мястото, където децата откриват света. Това е и мястото, където опознават себе си и израстват като индивидуални личности. Всъщност учебният процес, свързан с научаването на факти и формули, няма как да съществува пълноценно, ако не е съпроводен с дейности, чрез които децата да изразяват ярката си индивидуалност и да откриват нови неща за себе си.

Представете си класна стая пълна с четвъртокласници, които умеят да разпознават собствените си физически и личностни характеристики, знаят в какво са добри и къде се затрудняват. Тези ученици са снабдени с редица основополагащи “инструменти” за успех като умение за самооценка, емоционална осъзнатост, самоефективност и др. Трудно ще намерите предизвикателство в учебния план, което да им се опре.

Ако искате и вашите четвъртокласници да получат тези ценни “инструменти”, с които да отключат академичния си потенциал, можете да им помогнете с урока “Моите суперсили”. За ваше улеснение той е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите и работни листи са саморефлексия, с чиято помощ учениците ви ще могат да открият собствените си суперсили и дори да си нарисуват автопортрет като супергерои. Ще намерите и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Моите суперсили” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Вземане на решение при зададен контекст
Критично и аналитично мислене

Вземане на решение при зададен контекст

Тази стратегия надгражда достигнатото ниво на критическо мислене, като фокусира учениците в посока да вземат решение, давайки тежест на определени аргументи според зададения контекст. Например,

Изследователски дневник
Научна грамотност

Изследователски дневник

Тази стратегия е насочена към два от най-важните елементи на провеждането на изследване – обективно описание на наблюденията и рефлексия върху процеса. Изследователският дневник е

Комуникационни умения
Комуникативни умения

Комуникационни умения

Комуникационни умения   Какво представлява умението и защо е важно?   Какво са комуникационните умения?    Когато говорим за комуникационни умения, имаме предвид да предаваш

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас