Как да открием своите суперсили в училище?

Училището е мястото, където децата откриват света. Това е и мястото, където опознават себе си и израстват като индивидуални личности. Всъщност учебният процес, свързан с научаването на факти и формули, няма как да съществува пълноценно, ако не е съпроводен с дейности, чрез които децата да изразяват ярката си индивидуалност и да откриват нови неща за себе си.

Представете си класна стая пълна с четвъртокласници, които умеят да разпознават собствените си физически и личностни характеристики, знаят в какво са добри и къде се затрудняват. Тези ученици са снабдени с редица основополагащи “инструменти” за успех като умение за самооценка, емоционална осъзнатост, самоефективност и др. Трудно ще намерите предизвикателство в учебния план, което да им се опре.

Ако искате и вашите четвъртокласници да получат тези ценни “инструменти”, с които да отключат академичния си потенциал, можете да им помогнете с урока “Моите суперсили”. За ваше улеснение той е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. Към него ще намерите и работни листове са саморефлексия, с чиято помощ учениците ви ще могат да открият собствените си суперсили и дори да си нарисуват автопортрет като супергерои. Ще намерите и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Моите суперсили” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

STEM

STEM състезание с макари

Защо телата се движат? Можем ли да ги накараме да се движат в определена посока и с определена скорост? Приемаме движението на телата за даденост,

Добрата дума

Учениците теглят произволно име на съученик, след което пишат едно добро качество/силна страна и една страна за подобрение на ученика, чието листче са изтеглили. Връщат

Социално-емоционално учене

Ползи от свиренето на инструмент за развитието на емоционална интелигентност

Тази гост статия е разработена от екипа на Сдружение за изкуство и култура „Мюзик Плей“. Неслучайно още древните гърци определят музиката като основно средство редом

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.