Как да накараме учениците да ни слушат?

Активното слушане е трудно за децата в начална училищна възраст. Тяхната импулсивност и неустойчивост на вниманието им пречи да се концентрират в разговора, често прекъсват или говорят успоредно с учителя.

Но активното слушане е умение, което се развива. И колкото по-рано започнем да го насърчаваме у децата, толкова по-умели ще станат те в него.

Представете си ученици, които слушат внимателно, задават въпроси и правят задълбочени обобщения. Това може да са вашите ученици! Как да го постигнете? Ние ще ви помогнем!

Представяме ви урока “Бухалът Игор”. Чрез него децата ще се запознаят с основните принципи на активното слушане. Учениците ще имат възможност да анализират поведението на Игор успоредно с това на други герои и да анализират знаците на активното слушане.

Урокът “Бухалът Игор” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени допълнителни насоки за учителя и още идеи как да развием умението за активно слушане у децата. Следвайте всяка от стъпките в урока внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици!

Ако ви е любопитно защо един бухал се казва Игор и с кого си е говорил той, тогава побързайте да изтеглите този урок директно от prepodavame.bg.

Свалете урока “Бухалът Игор” тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Бухалът Игор”  е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка.  

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в трети клас.

Още полезни статии:

Приобщаващо образование

Арт терапия за деца със СОП

Специалните деца – така ги наричаме в 21. век. Съвременните общества са ориентирани към приобщаване и максимално ефективно включване на различните хора със специални нужди

Карта на четивната грамотност
Четивна грамотност

Карта на умението Четивна грамотност

Елемент Цели Стратегии 1. Извлича информация от непрекъснат текст. 1.1. Намира директно казана в текст информация. 1.1.1. Задава си въпроси по текста; 1.1.2. Разделя в

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за трети клас