Как да накараме учениците да ни слушат?

Активното слушане е трудно за децата в начална училищна възраст. Тяхната импулсивност и неустойчивост на вниманието им пречи да се концентрират в разговора, често прекъсват или говорят успоредно с учителя.

Но активното слушане е умение, което се развива. И колкото по-рано започнем да го насърчаваме у децата, толкова по-умели ще станат те в него.

Представете си ученици, които слушат внимателно, задават въпроси и правят задълбочени обобщения. Това може да са вашите ученици! Как да го постигнете? Ние ще ви помогнем!

Представяме ви урока “Бухалът Игор”. Чрез него децата ще се запознаят с основните принципи на активното слушане. Учениците ще имат възможност да анализират поведението на Игор успоредно с това на други герои и да анализират знаците на активното слушане.

Урокът “Бухалът Игор” е разписан изключително подробно, за да бъде изпълнението му максимално лесно за вас! Към него са добавени допълнителни насоки за учителя и още идеи как да развием умението за активно слушане у децата. Следвайте всяка от стъпките в урока внимателно. И не забравяйте да се забавлявате заедно с вашите малки ученици!

Ако ви е любопитно защо един бухал се казва Игор и с кого си е говорил той, тогава побързайте да изтеглите този урок директно от prepodavame.bg.

Свалете урока “Бухалът Игор” тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Бухалът Игор”  е част от Сборника “Стъпка по стъпка” за развиване на социални и емоционални умения, любезно предоставен на преподаваме.бг от Световната банка.  

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в трети клас.

Още полезни статии:

Определяне на основните идеи
Комуникативни умения

Определяне на основните идеи

В тази стратегия учениците работят самостоятелно и определят основни идеи (оригинално 3-5, но зависи от фокуса и задачата) от текст/филм/урок. След определеното време се събират

Възможно ли е?
Математическа грамотност

Възможно ли е?

Тази стратегия стимулира учениците да оценяват получен резултат, като го сравняват с разбирането си за проблема, и поставя акцент върху разбирането на проблема, а не

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали