Урок по активно слушане за първокласници

Ако преподавате на първокласници, вероятно вече сте се сблъсквали с един доста често срещан проблем – липсата на умение за активно слушане.

Активното слушане е изключително важно в училище. Децата трябва да са способни да изслушват учителите и съучениците си, да им задават допълнителни въпроси и да запомнят най-важната информация от казаното. Ползите от активното слушане, разбира се, се пренасят и отвъд пределите на училището. Децата, които владеят това ценно умение, общуват по-ефективно, което означава, че могат да изразят мнения, желания, нужди или страхове. В състояние са да поискат съвет или да потърсят помощ и могат да покажат уважение към чувствата и възгледите на отсрещната страна. Представете си само как би изглеждала класната ви стая, ако всички ученици можеха да общуват по този начин!

За съжаление, уменията за активно слушане и ефективна комуникация не са вродени, а се изграждат с много търпение и отдаденост от страна на семейство и учители. Искаме да ви подкрепим в тези усилия и затова ви споделяме подробно разписан урок за първокласници на тема активно слушане.

Урокът “Ти си на ред, сега аз слушам” ще помогне на вашите ученици да разберат защо е важно да се изслушваме и как да познаем, когато някой ни слуша внимателно. Урокът съдържа много интерактивни елементи като въпроси за дискусия, ролеви игри, работа по двойки и интересни експерименти.

Направете първата крачка към това да помогнете на учениците си да слушат активно! Свалете си урока тук.

Урокът “Ти си на ред, сега аз слушам” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в първи клас.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Четене и социално-емоционални умения – един урок с много приложения 

Как целенасочено да развиваме социално-емоционалните умения на учениците през предмета, който преподаваме? Какви техники да прилагаме? Има ли качествени ресурси, които да ни помогнат в

Стратегии

6 5 3 – 6 души за 5 минути измислят 3 идеи

Цел: 2.2. Учениците използват техники за генериране на идеи в група 1.(InnoSupport) Метод 635 е креативна техника, която използва и доразвива принципите на техниката брейнсторминг. 

Раздробяване на въпроса
Критично и аналитично мислене

Раздробяване на въпроса

Тази стратегия е отлична възможност за учениците да приложат своята четивна грамотност в контекста на критическото мислене и да се запознаят с умението. По време

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за първи клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.