Етап “Приложение”

Какво се случва?

Учениците прилагат знания и умения в нов контекст, в реална или  близка до реална житейска ситуация

Кога се случва? 

В рамките на часа, периодично по време на раздела, в края на раздела.

Как това помага?

Води до Активно учене: 

  • Свързано с реалния живот
  • Връзка с предходни знания и опит
  • Възможност за избор и контрол, и самостоятелност
  • Реалистични нива на предизвикателност
  • Целенасочено упражнение
  • Индивидуални начини на учене
    • – Информацията сама по себе си не носи добавена стойност, ако не ни е необходима и/или не знаем как, кога и къде можем да си послужим с нея. 
    • – Прилагането на новите знания води до по-дълбоко осмисляне и по-дълготрайно запаметяване на нова информация.
    • – Подготовка за реалния живот

Какво правят учениците?

  • Те са активните
  • Организират работата си самостоятелно
  • Развиват креативност и умения за решаване на проблеми
  • Прилагат не само знания, но и СЕУ, и академични умения за справяне с дейността
  • Откриват какво още им липсва като знания и умения

Каква е ролята на учителя?

  • Пуска контрола в максималната възможна степен
  • Връща фокуса
  • Предизвиква,  провокира и задълбочава с допълнителни въпроси
  • Насочва и подкрепя при нужда
  • Събира информация за напредъка на учениците или за неразбирания

Как се създават задачи за Приложение?

Етап “Приложение”