Какво се случва?
Учениците прилагат знания и умения в нов контекст, в реална или близка до реална житейска ситуация
Кога се случва?
В рамките на часа, периодично по време на раздела, в края на раздела.
Как това помага?
Води до Активно учене:
- Свързано с реалния живот
- Връзка с предходни знания и опит
- Възможност за избор и контрол, и самостоятелност
- Реалистични нива на предизвикателност
- Целенасочено упражнение
- Индивидуални начини на учене
- – Информацията сама по себе си не носи добавена стойност, ако не ни е необходима и/или не знаем как, кога и къде можем да си послужим с нея.
- – Прилагането на новите знания води до по-дълбоко осмисляне и по-дълготрайно запаметяване на нова информация.
- – Подготовка за реалния живот
Какво правят учениците?
- Те са активните
- Организират работата си самостоятелно
- Развиват креативност и умения за решаване на проблеми
- Прилагат не само знания, но и СЕУ, и академични умения за справяне с дейността
- Откриват какво още им липсва като знания и умения
Каква е ролята на учителя?
- Пуска контрола в максималната възможна степен
- Връща фокуса
- Предизвиква, провокира и задълбочава с допълнителни въпроси
- Насочва и подкрепя при нужда
- Събира информация за напредъка на учениците или за неразбирания