Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и ги оставете сами да помислят за възможни отговори в рамките на 3-4 минути. В следващите 10 минути помолете различни ученици да споделят решенията/отговорите на зададения въпрос, като посочват конкретни причини за разликата в предложенията си. В оставащото време от часа използвайте отговорите на учениците за основа на упражненията/задачите, върху които работят.

Пример: В час по история може да зададем следния въпрос: Как би изглеждала България днес, ако цар Борис I беше приел католицизма, а не православието?

Резултат: Учениците са посочили всички елементи/съставни части на проблема/въпроса.

Предимства на стратегията

  • Стратегията е приложима в широк контекст – както от гледна точка на възрастта на учениците, така и от гледна точка на предметната област;
  • Стратегията интегрира в себе си умения като четивна грамотност, креативност и математическа грамотност;
  • Подходяща стратегия за въвеждане на новия материал.

За тази стратегия е добре да имаме предвид, че:

  • е необходим добре формулиран въпрос, който предполага различни отговори от учениците;
  • необходима е контролирана дискусия при обсъждане на отговорите, тъй като при по-комплексни въпроси учениците биха могли да влязат в разгорещени дискусии.

Още полезни статии:

Социално-емоционално учене

Обсъждане на проблеми в музиката – СЕУ дейност в часовете по Музика

Дейността предлага стратегия за обсъждане на популярни песни в клас, които адресират социално значими проблеми.   Социална осъзнатост: учениците откриват проблеми, които се съдържат в

Проектно базирано обучение

Ферментациите в българската кухня: Интердисциплинарен урок за прилагане на знанията по биология, физика и химия

Доста ученици изпитват смут в часовете по биология, химия или физика и се затрудняват с учебния материал. Виждат формули, слушат за сложни процеси, опитват се

Социално-емоционално учене

Оценяване в края на часа чрез емотикони

Много често учениците изпитват силно притеснение, когато стане време за оценяване на домашни работи, проекти или при решаване на задачи в час. Това дори може

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.