Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?

Кажете съвсем честно колко пъти ви се е налагало да изричате реплики от сорта на “Вкъщи така ли правиш?” или “У вас по земята ли си хвърляш боклука?” в час. Да, преподаването си е преподаване, но на всеки начален учител се налага и да “вкарва ред и чистота” в класната стая. Неприятна задача, но все някой трябва да я свърши. Представете си, че има начин, по който хем да не ви се налага да смъмряте четвъртокласниците по няколко пъти на ден, хем да ви е чисто и подредено в час. Звучи прекалено хубаво, за да е истина, нали?

Ние можем да ви помогнем като ви споделим един подробно разписан урок, който ще покаже на вашите четвъртокласници не просто защо е важно да поддържаме чистотата в училище, но и че това доколко природата е чиста също зависи от самите нас.

Както сами ще се уверите, урокът “Един чист свят” е разписан изключително подробно и буквално можете да си го свалите и приложите в час дума по дума. В този урок учениците ви ще имат възможност да се разходят организирано из училището и двора и да “инспектират” всякакви проблеми с реда и чистотата. След това ще могат в групи да обсъдят откритията си и да измислят общи решения и препоръки за опазването на околната среда.

Към урока ще намерите работни листи и допълнителна информация по темата, концепции, съвети и често задавани въпроси, които можете да споделите както с колегите си в училище, така и с родителите на вашите ученици.

Свалете си урока тук.

———————————————————————————————————————-

Урокът “Един чист свят” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в четвърти клас.

Още полезни статии:

Един въпрос, много отговори
Критично и аналитично мислене

Един въпрос, много отговори

Тази стратегия е възможност за учениците да приложат своята креативност в контекста на критическото мислене. Задайте отворен въпрос на учениците в началото на часа и

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така
Научна грамотност

След споделяне на големия въпрос на раздела всеки ученик дава своя хипотеза за отговора и казва защо мисли така

Тази стратегия е подходяща за началото на раздел. Когато споделяме с учениците какъв е големият въпрос, на който ще търсим отговор в този раздел, ги

Получите достъп до още повече ресурси и практични материали

Абонирай се и всяка седмица ще получаваш по един нов урок за четвърти клас