Виолета създава статии, посветени на работата с деца със СОП и стратегии за приобщаващо образование в училище.
Образование и професионален опит
Виолета е завършила магистратура по “Славянски филологии” във ВТУ „Св.св. Кирил и Методий“ и магистратура по “Специална педагогика” в СУ „Св. Климент Охридски“. Работи като ресурсен учител в Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование– обл. Монтана. Национален обучител по темата за въвеждане на функционална оценка чрез ICF-SY на индивидуалните потребности на децата и учениците.
Има богат опит за работа с родители на деца със специални образователни потребности. Основател е и ръководител на Клуб „Специални родители“ – група за взаимопомощ между родители на деца с увреждания – работещ модел на взаимодействие, партньорство и сътрудничество между родители, които да си помагат и взаимно да се подкрепят в нелеката борба със специфичните потребности на децата си.
Г-жа Георгиева е автор на проекта и главен редактор на първото в страната Регионално електронно списание за приобщаващо образование /РЕСПО/.
Удостоена с награда „Константин Величков“ за висок принос в българското образование с постижения в приобщаването и обучението на деца и ученици със специални образователни потребности и с грамота “Неофит Рилски” за дългогодишна, цялостна професионална трудова дейност в системата на предучилищното и училищното образование.
Бързи въпроси и отговори
Кои са любимите ти теми за писане?
Квалификация в областта на специалната педагогика и приобщаващото образование
Ефективно приобщаване на деца със специални образователни потребности
Кой беше любимият ти предмет в училище и защо?
Литература – чрез творчество тя ме запознаваше с отминали епохи и разкриваше пред мен нови светове.
С коя историческа фигура би искала да вечеряш?
Бих върнала времето назад, за да вечерям с Хелън Келър, с която да обсъдим нейни твърдения, актуални и в наши дни:
„Най-добрите и красиви неща на света не могат да бъдат видени, нито докоснати… те се усещат в сърцето.“
„Най-високият резултат на образованието е толерантността.“
Кои три неща би взела на самотен остров?
Талисман, икона, фотоапарат
Коя е представата ти за перфектен ден?
Перфектният ден е изпълнен с добри новини за нахлуваща епидемия от доброта, открито лекарство срещу рак, обнадеждаваща статистика, че стресът е на изчезване и др.
Познавате Виолета от…
Как да приобщим в класа дете със специални образователни потребности (СОП)?
Партньорство и взаимодействие с родителите на ученици със специални образователни потребности
“Специално” лято или мисия “Оцеляване” сред хорските нагласи към различието
Допълваща и алтернативна комуникация или как технологиите променят съдби?
Идентифициране на специални образователни потребности
Как изглежда подкрепящата образователна среда?
Родителски срещи и предизвикателствата на приобщаващото образование
Екипи за подкрепа за личностно развитие на ученици със СОП – важна роля и споделена отговорност
5 принципа за ефективно екипно взаимодействие в екипите за подкрепа за личностно развитие
Как да включим децата със СОП в коледни инициативи на училището?