Учениците получават списък със силни и слаби страни (или гледат PowerPoint презентация), като трябва да оградят, да подчертаят или да извадят тези, които се отнасят за тях по конкретния предмет; в училище като цяло; у дома; в извънкласните им дейности и в проекти.
Резултат: Учениците са идентифицирали своите силните и слабите страни от конкретен списък с такива.
Предимства на стратегията
- Идентифицирането на силни/слаби страни е улеснено, тъй като са предоставени възможни опции, от които учениците да избират;
- Предоставянето на ясен контекст като конкретен предмет или извънкласно занимание например също спомага за успешното извършване на задачата;
- Тази стратегия може да бъде използвана регулярно преди и след всеки раздел като вид оценка на напредъка и като база за рефлексия.
За тази стратегия е добре да имате предвид, че:
- някои ученици могат да се затруднят повече от други при посочването на силни/слаби страни;
- на някои от учениците може да им бъде необходимо повече от предвиденото от вас време, за да идентифицират силна/слаба страна;
- по-затворените в себе си ученици може да откажат да изпълнят задачата или да не бъдат откровени;
някои ученици може механично да изпълнят задачата, без да влагат мисъл и същински анализ.