Веселина Качакова е автор, който създава статии, свързани с гражданско образование в prepodavame.bg.
Тя е завършила социология и работи като гл. асистент в Института по философия и социология при Българската академия на науките. Преминала е програма “Преподавай като лидер” на Фондация “Заедно в час” и има три години опит като учител по предметите от философски цикъл и английски език.
Освен с темата “гражданско образование”, интересите й са свързани и с иновации и неравенства в образованието, история на образованието в България, ценности и кризи в българското общество и др.
През 2022 г. е избрана за млад учен в направление “Човек и общество” на Българска академия на науките.
Любител на слънчевите бани и релакса сред природата.
Коя е най-интересната част от работата ти?
Любимата част от работата ми е да правя проучване по темата. Понякога намирам истински находки, които ми помагат да направя още по-добра статия или да създам наистина практичен ресурс.
Кой беше любимият ти предмет в училище и защо?
В по-ранните ученически години обичах химия и биология и исках да стана лекар. По-късно осъзнах, че предпочитам да лекувам не тялото, а душата, така че любим предмет ми стана тогавашният “Психология и логика”.
С коя историческа фигура би искал да вечеряш?
Бих се радвала да присъствам на вечеря между Георги Раковски и Маргарет Тачър. Струва ми се много интересно какво биха си казали, какви теми са ги вълнували и как са виждали проблемите на времето, в което всеки от тях е живял. Какво биха казали за ролята на мъжете и на жените днес, кои ценности е добре да вземем от миналото и как да ги пренесем в бъдещето, кога е добре човек да се бунтува с мирни и кога с военни средства!
Кои три неща би взел на самотен остров?
Нещо за четене, нещо за писане и нещо сладко 🙂
Коя е представата ти за перфектен ден?
Перфектен ден е този, в който нямам планове за деня. Перфектен ден е и този, в който съм с хора, които обичам и уважавам, и заедно преживяваме нещо вълнуващо.
Познавате Веси от..
Колко е важно да бъдем сериозни: за ролята на гражданското образование в училище
5 стъпки за развиване на критическо мислене
5 идеи за развиване на екологично гражданство в училище
Как да разкриваме подвеждащи източници на информация?
Как да възпитаме добри граждани в класната стая?
Възможна ли е успешна дискусия в час?
Учителят – пазител на цивилизацията
Защо е необходимо обучение по гражданско образование? (Примерен урок)
Проекти по философия и гражданско образование – как да ги осъществим?
Публичната реч – полезна задача за всички ученици
Учениците като граждани или как да насърчим гражданското участие в училище?
10 правила за по-добро дигиталното общуване с родители и ученици